Rambo SI geeft schuurplekken? Of past het deken niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JUSTXME1993

Rambo SI geeft schuurplekken? Of past het deken niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:26

Dag Bokkers! :)
Ik zit met een probleem, ik heb net een nieuwe deken gekocht voor mijn paard, een rambo sweet itch. Ik heb hem vijf dagen opliggen en ik merk al schuurplekjes aan de schouders ;( Ik weet echt niet hoe dit komt! Zou hij dan toch niet passen?..
Heb er even een 2 fototjes bij gedaan om te laten zien. Mijn paard is 1.68, niet slank gebouwd en het deken is een maat 206.

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht nu eindelijk een goede pasvorm gekocht te hebben en nu krijgt die schuurplekjes! Hopelijk weten jullie raad..
Alvast bedankt!! :)

onlineshop

Re: Rambo SI geeft schuurplekken? Of past het deken niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:50

De maat van de deken is zo te zien prima. Zit er aan de binnenkant van deze deken in het borst / schouder gedeelte een gladde stof?

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 09:28

onlineshop schreef:
De maat van de deken is zo te zien prima. Zit er aan de binnenkant van deze deken in het borst / schouder gedeelte een gladde stof?

Ja dat zit er.. ik denk dat het polyester stukje is ofzo? Ook aan de schoft en staart. Ik vind het echt jammer want lees er veel goeds over en vind het ook een prima deken..maar als die schuurplekjes geeft moet ik toch opzoek naar een ander merk helaas :(

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:16

Ik heb dezelfde voor mijn paard en hij heeft geen schuurplekjes.
Mocht je de deken verkopen wil ik hem graag van je overnemen :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:22

Een borstbeschermer eronder om schuurplekken tegen te gaan? Een geheel nieuwe deken kopen is best zonde.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 14:29

xNK schreef:
Een borstbeschermer eronder om schuurplekken tegen te gaan? Een geheel nieuwe deken kopen is best zonde.

Probleem hierbij is dat hij best al wat zweet onder de deken, ik denk met een borstbeschermer dat hij het nog warmer zal hebben. Ik vind ook gewoon dat een deken geen schuurplekjes mag geven, normaal zou de pasvorm toch goed moeten zijn? Of het deken past niet..

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 14:30

Denken jullie dat een maat groter misschien het probleem zou oplossen ?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:33

Borstbeschermer moet je niet doen, hoor! Een deken past of niet. Die ondingen zorgen eerder voor problemen dan oplossingen. Welke dekens had je hiervoor? Zaten die goed qua pasvorm?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:36

De deken is wel de goede maat want hij ligt niet te ver over van achter.
Maar wat ik wel vind is dat de voorkantsluiting wat laag ligt, daar kun je met een andere maat weinig aan doen.
Er zijn veel paarden die juist last krijgen van een borstbeschermer dus die raad ik niet aan.(mijne had er een drukplek van gekregen)
Het komt waarschijnlijk omdat je paard veel loopt/beweegt op de wei, dan krijgen ze eerder schuurplekken, zelfs met passende deken.
Meestal wordt het niet heel erg dus ik denk dat je het gewoon moet aankijken.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 15:09

Hij draagt swinters geen deken, lekker teddy :) De schuurplekken zijn nog niet hard hoor, maar wil vermijden dat hij straks met een kale borst rondloopt! Had het deken nu een paar daagjes afgelaten toen het wat frisser was, sinds vandaag ligt het terug op.. dus ik zal straks een zien of het verergerd is!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:53

Insprayen met antiklit op de schuurplekken.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de maat wel goed is.. maar hij gewoon te strak op de schouders ligt.. dus de pasvorm lijkt niet optimaal. Jammer!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:39

Op het eczeemtopic zag ik nog iemand waarbij de sluiting aan de lage kant zat, die wilde zelf de sluiting hoger plaatsen, ik denk nl. dat dat bij jouw paardje ook het probleem is.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 17:40

MirandaFuego schreef:
Op het eczeemtopic zag ik nog iemand waarbij de sluiting aan de lage kant zat, die wilde zelf de sluiting hoger plaatsen, ik denk nl. dat dat bij jouw paardje ook het probleem is.

Hoe bedoel je? Die kruissluiting aan de voorkant ?

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:44

Ik denk dat je deken eerder een maatje te groot dan te krap is. Hoe ligt een 6,6" (198)? Is die echt te krap?
Als de deken te groot is gaat hij juist schuren.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:45

Ik heb idd hetzelfde. Ik ga er een sluiting bij laten zetten zodat hij wat hoger sluit van voren.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:53

JUSTXME1993 schreef:
MirandaFuego schreef:

Hoe bedoel je? Die kruissluiting aan de voorkant ?

Ja idd. :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:36

De sluiting voor zit te laag, ik heb ditzelfde probleem bij de rambo vliegendeken gehad.
Daardoor rust hij teveel op het bewegende punt en niet erboven dus constante beweging is wrijving dus kale plekken.

Ik heb toen de hals toen ingekort waardoor de sluiting hoger kwam en toen was het probleem opgelost.