Nu scheren welke deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Nu scheren welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 12:50

Ik heb een IJslander merrie met een enorme vacht, tot nu toe ging het rijden best goed zolang je maar niet galoppeerde dan werd ze echt te warm. Maar nu het boven nul komt met het zonnetje erbij krijgt ze het echt warm. Ik wilde haar dus eigenlijk iets geven om verharen te versnellen, hier doet ze normaal min. een maand of twee over, het haar zit dus ook nog helemaal vast. Toen rade iemand mij aan om haar te scheren.
Als ik nu scheer wat voor deken moet ze dan op? Ze staat 24/7 buiten. En zou haar zomervacht dan wel gewoon terugkomen en waterdicht worden?
Ik heb er zelf over zitten denken om haar lijf+onderkant van de hals te scheren, en dan de haren onder de buik en bovenkant van de hals te laten zitten, wel afschuwelijk lelijk maar ik ben bang dat ze anders het koud zou krijgen als het regent of als ze lekker wil gaan liggen. Of overdrijf ik nu?

tanjaatjuhh

Re: Nu scheren welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:51

lijnzaad geven , nu scheren is wat laat.

EmptyWords

Re: Nu scheren welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 14:50

Je kunt gewoon scheren. Zomervacht groeit weer aan, word oom gewoon waterdicht. Ik zou zorgen dat je een 100 en evt een 200 gram deken hebt. Dan kun je tot 300 gram gaan mocht ze het koud hebben