Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IrisenUledi schreef:hoe ik het geleerd heb streeploos ook meteen nadat die geschoren is
scheer je paard niet tegen de haren in maar draai het scheermes ong. 45 graden. dus als je ernaast staat ongeveer naar boven scheren. dan als je klaar bent je paard op stal zetten met enkel alleen een fleece deken voor 15 min. klinkt koud/ zielig maar daardoor komen de haren weer overeind en moet je je paard nog een keer helemaal scheren.
het werkt echt ik scheer mijn paard altijd zo en zou als het moet dezelfde dag nog op concours kunnen helemaal streeploos!!!

esmespitfire schreef:Dit kan zijn doordat niet alle haren even goed staan. Kijk maar eens onder de hals en buik daar zitten de kruinen die pak ik altijd van 2 kanten. Ik krijg bijna geen strepen. Goed overlappen, ik had de laatste keer ook 1 mm. Was mijn paard voor en na die tijd. Ik zorg dat ie de dag voor het scheren mooi schoon is voorkomt dat de messen snel bod worden. Zodra ik klaar ben was ik heb nog een keer zodat alle olie, losse haren weg zijn. En daarna heerlijk onder het solarium opdrogen en afhankelijk hoe koud het is zet ik hem weg onder 2 of 3 dekens.
Goed overlappen, niet tegen de haren in maar iets draaien, op tijd olieen, regelmatig even het apparaat schoonmaken, het apparaat het werk laten doen niet duwen en het apparaat vlak houden op de huid.
Succes