Scheren en buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tumvum

Scheren en buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:22

Hoi bokkers :wave:
Ik heb een behoorlijke tijd niet kunnen rijden maar heb het sinds een maand geleden weer opgepakt, ik rijd nu i.v.m. het weer maar 1 x per week intensief, dit kan echt niet vaker helaas en 1/2 x per week een rondje buiten. Paard is na 10 minuutjes als het niet minder als al zeiknat dus is het denk ik het beste om hem toch nog te gaan scheren. Is dat nu niet te laat en komt hij dan nog mooi in zijn zomervacht? En dan nog een vraag, hij staat 24/7 buiten met een inloopstal met 2 boxen van 3x3 (hij staat met nog een pony). De muren en vloer in de stal zijn van beton en hij staat er verder goed droog en kan er wanneer hij maar wil schuilen tegen wind, regen etc. Kan hij gewoon buiten blijven lopen zonder halsdeken met een 200/300 grams winterdeken en een onderdeken? Ik heb nog een hals liggen maar dan moet hij een andere deken op en die hij nu op heeft ligt hem eigenlijk perfect.
Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven!

HorseTopShop

Re: Scheren en buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:24

Kan makkelijk. Die van mij scheer ik altijd half oktober en dan maart/april nog een keer.
Die van ons staan ook 24/7 buiten met mogelijk om naar binnen te gaan. Heb een 300 grams deken op gedaan zonder hals.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 17:45

HorseTopShop schreef:
K
Kan makkelijk. Die van mij scheer ik altijd half oktober en dan maart/april nog een keer.
Die van ons staan ook 24/7 buiten met mogelijk om naar binnen te gaan. Heb een 300 grams deken op gedaan zonder hals.

Oké en hij zit daarna ook gewoon mooi in de zomervacht?

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:54

die van mij lopen het ook de hele dag buiten. en geschoren.nu in december voor het laatst geschoren. en de vacht blijft kort. hebben een hals deken op.en ze komen mooi in hun zomervacht

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:27

Tumvum schreef:
HorseTopShop schreef:
K

Oké en hij zit daarna ook gewoon mooi in de zomervacht?

Ja hoor. Komen gewoon mooi in de vacht.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 11:09

Oké ik zit nu alleen nog te twijfelen of ik de benen mee scheer of niet.. de oren gaan sowiezo niet en de tastharen blijven ook.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:49

De benen heb ik niet geschoren. Reden: Ik vind het een drama om te doen en ik rij nu toch geen wedstrijden.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 14:17

Het is wel functioneler idd, al vind ik het 1000 x mooier als ze meegeschoren zijn en het koudste weer is nu toch wel geweest denk ik.. bestaat er ook een tussenweg ? Paard zit echt heel dik in het haar dus je zult de overgang wel duidelijk zien.

eva_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:46

ik heb hem in jachtmodel geschoren, kon ook niet normaal meer rijden, nu kan ik alles weer! wel doe ik vaak met in-uitstappen even een deken om hem, en verder staat hij normaal met een winddichte 0grams, merk niet aan hem dat hij het koud heeft.