Bolletje wol Shetlander scheren...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GET_HACKED

Bolletje wol Shetlander scheren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:30

Haai,
Ik heb sinds een maandje of 2 een verzorgshetje die echt een vacht van 6cm heeft ofz.
Daar kom je met poetsen niet doorheen, en de eigenaresse zegt dat het scheer-apparaat er niet doorheen komt, dus is mijn vraag; weet iemand hoe ik het toch een beetje kan scheren in het voorjaar?
Desnoods met wat uit-dun mesjes ofzo, maar die pony heeft het last van z'n vacht dus dan is het gewoon zielig..
Ik rijd 2x per week op hem of ik longeer hem even.

Alvast bedankt! *\o/*
Groetjes Jolijn :)
-O-

smurffie

Re: Bolletje wol Shetlander scheren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:36

Een normaal scheerapparaat komt daar gewoon doorheen hoor ;) als je daar niet doorheen komt zijn je messen te bot.
Even wassen en daarna buik,borst en hals uitscheren.of helemaal en onder een dekentje.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:42

inderdaad, scheren gaat prima. Mits inderdaad scherpe messen, wil je snel en praktisch scheren zou je kunnen kiezen voor een mes wat iets minder tandjes heeft, dan gaat sneller. Paardenmessen zijn vaak heel fijn en glijden minder soepel door een dikke shetlander vacht. Maar is maar net wat je wilt, ik scheerde die van ons in het voorjaar altijd met koeienmessen, snel en praktisch (en na 2 weken zie je er toch niets meer van).

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:46

Met een groot scheer apparaat kom je daar gewoon makkelijk door heen :j. Mocht ze dat zelf niet hebben en heeft de pony er echt last van dan zou je iemand kunnen bellen die paarden scheert ;)

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:54

Dan zijn de messen bot. Mijn vader slijpt ze en als je er dan niet door heen gaat zegt hij dan zijn ze bot.

heartbeat999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 07:49

ja messen zijn dan bot! kwestie van ff slijpen en goed de messen weer monteren!

GET_HACKED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 09:57

Oke, dankjulliewel!
ik heb nu vakantie dus ik zal van de week even kijken of het lukt !

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:05

De vacht goed insprayen met antiklit wil meestal ook goed helpen. Wel laten drogen :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:06

Vooral bij die shetlanders met echt dikke vacht is het wel beter om ze voordat je scheert even goed te wassen dat het huidvet er een beetje af is (ik heb er hier 1 staan met erg veel huidvet en heel dik haar, daar heb ik gewoon standaard twee messen voor nodig die aan het eind echt bot zijn..). Wel zorgen dat je het shampoo er goed uit hebt en ze helemaal droog zijn (dus bijv. ochtend wassen einde middag scheren).

Maar je hebt je verzorgpony pas 2 maandjes, en zoveel doe je er ook niet mee. Weet je of de pony goed uit zijn haar komt? Het is natuurlijk bijna voorjaar en de meeste beginnen al langzaam met verharen. Zou zonde zijn om nu te scheren als je daardoor de vacht stoort in het verharingproces.