SUPERsterke vliegenspray gezocht (wegens slechtziendheid)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

julianijkamp

SUPERsterke vliegenspray gezocht (wegens slechtziendheid)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 10:48

Ik ben op zoek naar echt een ongelofelijk super sterke vliegenspray.
Dit omdat ik zeer slechtziend ben en de vliegen, muggen, dazen en wespen en weet ik wat niet meer niet kan zien en ze dus oook niet makkelijk weg kan jagen zonder het gevaar te lopen lek gestoken en geprikt te worden.

Wie heeft er een super goede spray die echt werkt en al de insecten weg houdt in de tijd dat je aan het rijden bent?

TamaraFloor

Re: SUPERsterke vliegenspray gezocht (wegens slechtziendheid)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:17

Bremsen Bremsen!

Stinkt als een gek maar werkt ECHT!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:22

Een goede rijbroek, shirt met lange mouwen en handschoenen zijn waarschijnlijk effectiever - aangenomen dat het om jezelf gaat qua bescherming en niet om je paard. Veel insecten gebruiken andere mechanismen dan geur om dieren te vinden, dus je zal nooit 1 spray vinden die overal tegen werkt. En verder weten wanneer welke beesten actief zijn.:j Succes, het lijkt me een lastig probleem.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:34

Steekbeesten komen meer op zwetend paard af, doe die dus een vliegenrijdeken op. Wel met hals, want juist daar gaan ze steken. En door het zweet, maar ook omdat het paard ze daar het moeilijkste kan verjagen. Western optie is een shoo-fly en dan zowel onder de buik aan de singel als aan je keelriem. Als het maar vrij kan bewegen helpt het. Als ruiter is een ruim vallend dun shirt met lange mouwen aan te raden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:43

Let op dat sommige (paarden)sprays erg lang en sterk kunnen blijven ruiken. Dan ben jij omgekleed, gedoucht en klaar om gezellig naar een verjaardag te gaan en heb je nog steeds een erg speciale parfum om je heen hangen.

Ik zou toch ook vooral kiezen voor jezelf zoveel mogelijk te beschermen met dunne kleding.