deken om bij veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

deken om bij veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 18:47

hoi,
Ik zoek voor mijn D en E pony veulen eventueel een veulendeken.
pony's zijn 7 maanden oud en hebben altijd op stal gestaan, nu hebben ze een inloopstal en vraag ik me af of het nodig is ze een deken om te doen?
dit is de eerste keer dat ik zelf veulens gekocht heb dus weet niet wat de ervaringen zijn...
ze hebben een grote windvrije inloopstal met een dikke laag stro.

eventueel kan ik ook de deur van 1 stal dichtdoen en hebben ze een eigen box. wat is het beste?

Thokkadisje

Re: deken om bij veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:54

Deken is niet nodig, de ponies kunnen droog en uit de wind staan in de schuilstal. Voldoende ruwvoer voeren en dan kunnen ze zichzelf prima warmhouden.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 20:02

ok mooizo, scheelt een hoop stress ook voor ze, zijn nog niet veel gewend... kan altijd nog kijken of ze iets nodig hebben qua dekens.
laat ze liever winterhard worden, maar wist niet of dat zo'n handige omschakeling is van 24/7 binnen naar 24/7 buiten ( kijkende naar mijn eigen pony's die liever buiten in de regen staan dan dat ze de stal in lopen...)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:03

Niet veel paarden hebben een deken "nodig". Deze pony's ook niet geloof ik :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 20:59

Nee ben zelf ook geen fan van dekens... maarja zo'n kleintje heb ik gewoon geen ervaring mee, zien er zo kwetsbaar uit, plus dat ze niet gewend zijn aan regen en kou.
Maar ik zet ze dus lekker in hun blote kont morgen, kijken hoe ze het gaan doen. Heb ze ook liever buiten, heb er expres 2 meegenomen zodat ze samen kunnen stoeien.