Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mika11 schreef:Laat je haar dan alleen buiten staan?
Als ze gewend is om 's nachts binnen te staan normaal gesproken, zou ik haar gewoon 's avonds weer op stal zetten.
En dan 's ochtends weer naar buiten, dan kan je daarna toch gaan rijden, als ze een paar uur buiten heeft gestaan?
jesito schreef:Eerst laat je je paard twee weken non stop binnen staan en dan moet ie maar een nachtje buiten staan omdat jij er niet op durft!!!!
Zet je paard lekker buiten overdag, longeer hem even voor je erop gaat en klaar is kees.
Ik snap dat het moeilijk is om je paard buiten te zetten met sneeuw als die ijzers heeft, maar verder kan een paard echt wel naar buiten met sneeuw al is het een paar uurtjes.
loulou schreef:met een goede deken kan het geen kwaad. het ligt een beetje aan je paard of hij er blij van zal worden, een paard wat gewend is naar binnen te gaan, zal dat in de avond misschien ook willen. dat verschilt per paard.
ik snap de logica ook niet helemaal, waarom niet buiten met sneeuw, maar wel snachts buiten laten met regen?
jesito schreef:Eerst laat je je paard twee weken non stop binnen staan en dan moet ie maar een nachtje buiten staan omdat jij er niet op durft!!!!
Zet je paard lekker buiten overdag, longeer hem even voor je erop gaat en klaar is kees.
Ik snap dat het moeilijk is om je paard buiten te zetten met sneeuw als die ijzers heeft, maar verder kan een paard echt wel naar buiten met sneeuw al is het een paar uurtjes.
jumpiewumpie schreef:jesito schreef:Eerst laat je je paard twee weken non stop binnen staan en dan moet ie maar een nachtje buiten staan omdat jij er niet op durft!!!!
Sorry hoor maar ik zet mijn paard niet buiten als er ijs ligt, ik ken een paard die zo zijn been brak en ze hebben moeten laten inslapen. Ze sleurt me daarbij ook sowieso mee als ik haar longeer na zo lang. Ieder zijn eigen mening hierover natuurlijk..
Barcelano schreef:Heeft je paard Non stop twee weken binnen gestaan of heb je wel gewoon beweging kunnen geven in paddock of (binnen)bak.
Ik zou gewoon beginnen met Longeren desnoods maak je een kleinere ruimte als je bang bent om er achter aan te hangen.
Als het ergste (frisheid) eruit is zou je gewoon weer kunnen rijden desnoods vraag je of iemand je vast houd aan de longe.
Persoonlijk zou ik in het vervolg gewoon goed nadenken wat je met je paard gaat doen indien er weer zulk rot weer aan komt.
Een paard is een beweging's dier die moet je niet 14 dagen opsluiten.
Juist nu liggen de blessure's op de loer.
Een paard kan altijd zijn benen breken(zelf gezien midden in de zomer)
Mijn paarden zijn gewoon los geweest.
Vandaag zo op me merrie gestapt....geen probleem.
Als de bak en longeer bak bevroren maar wel vlak ging ik gewoon met ze aan het werk.
Binnenkort zal het niet meer voorvallen aangezien we met de trailer (die we net gaan halen zijn) naar een binnenpiste kunnen rijden.LauraFlexx schreef:ik snap niet wat mensen zeuren...
LauraFlexx schreef:ik heb mijn verzorgshetlander ook niet buiten gezet in die sneeuw en ijs wei. Voor zijn veiligheid!
LauraFlexx schreef:ik denk dat je hem/haar best wel buiten kan zetten. ze heeft een deken op en een paard kan best wel tegen wat kou.
LauraFlexx schreef:maar zelf zou ik de wei controleren of er misschien ergens kuilen zijn ofzo, om er zeker van te zijn dat je paardje niks kan overkomen in de wei.