capopjekop schreef:Die van mij lopen allemaal voor de kar. Overigens slee ik tot nu toe alleen met mijn shetjes, omdat die meer ervaring hebben, plus mijn welsh is erg pittig van karakter. Dus die heb ik nog niet echt voor de slee durven te zetten. Overigens weten ervaren menpony's ook dat ze niet bang hoeven te zijn als ze op een streng gaan staan of als de streng tussen de benen komt. Dat is iets wat veel onervaren menners vergeten te oefenen voordat ze hun pony voor de slee zetten. Overigens vind ik het niet super veilig om een groene pony voor de slee te zetten. Je leert ze iets nieuws op een onveilige ondergrond. Door de sneeuw hebben ze altijd wel wat minde grip dan normaal.
Je hebt toch benen die je in de sneeuw kan duwen. Plus er zit best wat gewicht op de slee dus zolang je blijft zitten slee je niet heel ver door. Tenzij je zo licht als een veertje bent natuurlijk.
dit ben ik wel met je eens, maar ik heb een draver, helemaal beleerd en die wordt ietwat onrustig als de strengen mis gaan maar een half arabiertje die helemaal niks kende bleef gewoon vet cool. ligt toch aan het karakter. ( ja, we hebben eerst lange teugelen, dan rustig wat lichts erachter enzo met de half arab hoor
)