Hoe lang doen jullie met paardendekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

Hoe lang doen jullie met paardendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:40

Hoi,

De eerste winter dat ik mijn pony had, heb ik 2 dekens gekocht: een 200g van BR en een 300g van EJ eigen merk. Dit was in 2009, en ik laat de dekens elk jaar nadat ze op zijn geweest wassen. Dit is nu dus 3x gebeurd, en wat ik merk is dat de deken van BR (de dunste dus) na die keren wassen dikker lijkt dan die van EJ. Kan ook best dat dit alleen zo lijkt hoor, maar ook als je beide dekens voelt van de binnenkant, lijkt de deken van EJ toch écht dunner terwijl dit dus andersom moet zijn.. In de deken van EJ zitten ondertussen ook wat kapotte stukjes, maar hij is nog wel helemaal waterdicht.

Wat denken jullie, is de deken van EJ aan vervanging toe of kan het ook best zijn dat het alleen maar lijkt dat hij dunner is geworden? Hoe lang doen jullie gemiddeld met je paardendekens? En als ik een nieuwe koop, welk merk zouden jullie dan aanraden dat wel stevig is, en dus een aantal jaren mee kan? :)

Alvast bedankt!

joyce B

Re: Hoe lang doen jullie met paardendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:01

hangt er vanaf af of er dekenslopers bij zitten, en de kwaliteit van de dekens. De rambodekens gaan hier een jaar of 5 mee. vaak gaan dan stiksels los, knippen/musketons kapot of scheurt de binnenvoering bij de naden. De voering wordt dan ook dunner en de waterdichtheid wordt minder. De rhino dekens zijn wat kwetsbaarder voor gaatjes en scheuren door bijten en spelen en de amigo dekens ook + dat die eerder minder waterdicht worden. Al is de nieuwere deken van een vriendin al beter waterdicht en blijft mooier dan mijn oudere amigo deken.

Andere merken koop ik eigenlijk niet meer. deze dekens bevallen met et beste qua pasvorm, waterdichtheid en de rambo dekens zijn over het algemeen heel sterk. heb ooit wel 1 maandagmorgen exemplaar gehad, een rambo duo.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:25

Mijn eskadron is een jaar of 7 oud en nog steeds behoorlijk dik.

Br en Amigo heavy zijn een jaar of 3 en zijn ook nog super dik.

Ik laat mijn dekens niet wassen en dat zal wel schelen. Ik spuit de vieze dekens af en met een borstel en groene zeep maak ik ze schoon.
werk voor mij super.

Het scheelt dat ze niet waterdicht moeten blijven. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:27

13 jaar :D

Lissenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:26

Ik was mijn dekens zo min mogelijk..
Heb toch vaak dat ze minder water dicht zijn na het wassen..
Met BR is ook verschillend.. een vriendin heeft dezelfde deken als ik, maar die van haar voelt na een jaar aan alsof het helemaal geen outdoor deken is.. terwijl die van mij nog helemaal goed is..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:36

Vroeger een seizoen of twee. Ze kreeg ze altijd wel kapot. Nu heb ik HI rhino en rambo dekens. De eerste begint nu na 6 jaar wat slijtage op de singels e.d. te tonen, maar ik hoop dat te kunnen vervangen. Mocht er een nieuwe zijn koop ik zeker weer van dit merk :)

Overigens was ik ze ook zelf in de tuin, mijn ervaring is dat ze niet goed waterdicht meer zijn als je ze laat wassen.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 14:00

Oké bedankt allemaal! :)

@rebeltje dat is bij mij dan weer niet het geval. Mijn paard kan heel de dag in de stromende regen staan maar dan nog is hij onder al de dekens die hij heeft droog, ook nadat ze gewassen zijn :).

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:31

Ik heb Rambo en Rhino dekens, gaan ieder jaar naar de wasserij. Blijven prima waterdicht (maar laat ze dus ook nabehandelen na het wassen). De oudste dekens (Rhino 200 gr, die hebben ze het meeste op) is nu 12 jaar en bijna versleten, gaan denk ik nog een jaartje mee.