Mijn paard flipt totaal met scheren. Niet een beetje, nee totaal. Toen ze 4 was ging het nog, toen ze 5 werd werd het al erger, en dit jaar was het helemaal een ramp. Maar ze moet alweer, want haar vacht is te lang. Ik zie er enorm tegen op, ze word echt gevaarlijk.
Ik heb haar de afgelopen x 2 spuiten tranquigel gegeven, de praam erop en nog kwam ik niet verder dan haar knieen, en ook onder haar buik laat ze niet toe. Haar hoofd gaat nog redelijk, ik scheer altijd tot de bakstukken. Maar haar 'baard' moet ik al helemaal niet aankomen, dan gaat ze echt door het lint.
Ze is niet heel bang, ja ze vind het wat spannend maar er is noooit wat gebeurd. Er is een tijd geweest dat ik elke dag met het scheerapparaat kwam, totdat ze het niet meer eng vond (geluid), maar ze kan gewoon niet tegen het gevoel denk ik? Maar volgens mij word ze gewoon zo kwaad op me omdat ze zoiets heeft van; waarom doe je me dit aan?
Ik weet ook niet wat ik er van kan maken..
1x voor het opscheren van der benen (grote keuring) heeft ze 2 hele zware!! verdovingspuiten gehad van de dierenarts, toen viel ze bijna om maar zat ze met alle kracht nog (heel zacht want kracht had ze dus niet) te maaien..
Wat moet ik doen ?? Ik zie op MP genoeg mensen die zich aanbieden, maar ik durf dat niet aan. Ze trapt gericht dus als er wat gebeurd, liever ik dan een ander..
Waarom zou je je paard er mee plagen als ie zo over de rooie gaat? Mijn paard is deze winter 2x geschoren, zonder verdoving. Maar ik scheer zijn benen zelf nooit op
Ik heb geen zin in die strijd
& als ze last van haar vacht heeft dan zal ik het ervoor over hebben.
?
na een uur is het geduld op van het paard