Bucas dekens, schuurplekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pepelien

Bucas dekens, schuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 10:48

Hoi,
Ik kon alleen maar oude toppics vinden over bucasdekens van jaren geleden, daar werd vaak gezegd dat veel paarden schuurplekken kregen op de borst en schoft.
Als je nu een beschrijving van een bucas deken leest staat erbij met nylon voering op de borst zodat ze geen schuurplekken krijgen.
Ik vraag mij dus af, was deze nylon voering er een paar jaar geleden ook al of is dit veranderd zodat ze er nu geen schuurplekken meer van krijgen?

Ik zit nl. te overwegen om een bucasdeken aan te schaffen maar vrees voor schuurplekken.

Daarnaast vraag ik mij ook af dat als de deken vies is of hij dan nog wel zo goed ademt.

Caira

Re: Bucas dekens, schuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:52

mijn heel zwaarbeschouderde ruin (tot zijn 8e hengst geweest) kan hem prima hebben. Itt de Rhino, waar hij een hele lelijke schuurplek tussen zijn manen aan over heeft gehouden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:53

Bij het vorige model liep de fleece door in het borstgedeelte. Nu is dat nylon geworden, dus zal het niet gaan schuren door de fleece.
Maar de pasvorm zal bepalen of het nergens gaat schuren.

Ik heb nooit kunnen merken dat de deken minder goed functioneerde bij het vies zijn.

___VV___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:56

Mijn paard krijgt van bucas geen schuurplekken, in tegenstelling tot andere dekens, waaronder rambo en pagony. Ben super tevreden. Heb de smartex rain, celtic voor eventueel daaronder en de power.

Ik leg ze ook na een kwartiertje te hebben gestaan met een zweetdeken op, deken vies of niet vies, paard droogt mooi op. Techniek staat voor alles, denk ik dan maar weer...

Ik ben echt een tevreden gebruiker!

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 11:07

Oké, bedankt voor de reakties!
Dus die nylon voering is er later bijgekomen op de borst. dan durf ik het wel aan!
Ik was even bang dat ze ondanks die nylon voering toch nog schuurplekken kregen, maar dat kwam dus doordat de fleece ook bij de borst zat.

Ik vroeg mij idd. ook af dat als de deken vies is dat de ademde buitenstof dan misschien verstopt zou raken, maar dat is dus niet zo.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:10

Het nieuwe model heeftook een betere pasvorm, ben dit jaar over gegaan en hier nog geen schuurplekken :D

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 11:11

Ik overweeg de Power turnout classic rain high neck, iemand daar ervaringen mee, i.v.m. de warmte, en de hals wat betreft de manen en het zweten in de hals.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:40

Ik heb sowieso een paardenbh voor mijn paard, omdat ik niet wist of zijn deken schuurde of dat zijn manen gewoon afgevreten werden door een ander paard. Maar met paardenbh+bucas gaan prima hoor. Bucas zelf vind ik een goede deken en zo'n paardenbh is niet duur. Dat is natuurlijk altijd het overwegen waard.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:27

Ik heb alleen maar Bucas dekens, de all-in-one met losse hals, shamrock power en de sun shower. Ben er heel tevreden over! Geen schuurplekken (wat weleens anders geweest is), de manen blijven heel, goed ademend en lekker op temperatuur. Die stay-dry voering vind ik ook echt een fantastische uitvinding :)