Buiten rijden met regen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1nummer1

Buiten rijden met regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:45

Buiten rijden met regen is dat nou zo erg? of kan ik gewoon in de buitenbak blijven rijden ook al regent het? :oo
Dan heb ik wel een regenbroek aan maar het paard heeft dan niks aan, ja behalve het zadel enzo.

Groetjes

Sjors

Re: Buiten rijden met regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:47

Het kan, maar fijn is anders.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:48

Natuurlijk kan dat! :D

Als het maar niet erg glad is door de regen, dan moet je uitkijken. Ligt ook wel een beetje aan het paard. De mijne gaat met regen heel erg raar lopen en zich vast zetten dus wij rijden niet in de regen. Maar het zou gewoon moeten kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:48

Ligt er aan hoe nat dat de bak is. En als je buiten gaat rijden, ga je dan alleen stappen of ga je ook draven? En misschien wel een galop?
En jou paard heeft een dikke vacht, en als je dan klaar bent met rijden kun je een zweetdeken gebruiken. Desnoods rijd je met een uitrijdeken.

Ik vind het altijd heerlijk om in de regen te rijden :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:49

Dat kan gewoon :D ! Dat deed ik eerst ook altijd haha.. wel uitrijdeken :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:50

Paard is niet wit en vierkant, en jij volgens mij ook niet.
Beide dus geen suikerklontjes, dus ik zie het probleem niet?

Ik heb net ook nog in de regen gereden. Fijn is anders, maar was al aan het rijden toen het ging regenen dus heb m'n les gewoon uit gereden :).

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:50

jahoor ik heb alleen een buitenbak en rijd altijd in de regen in de bak of op staart :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:55

Lol, na meerdere jaren wonen in Ierland hoor je mij niet meer klagen over regen, heerlijk juist. Leren chaps aan (klinkt fout, ik weet het), regenjas aan en na 2 minuten heb je het niet meer in de gaten. Nou moest ik er 8/9 per dag rijden, dus ik ontkwam er niet aan.

We hadden wel een erg goede bak :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:58

haha wat schattig, het paard heeft niks aan. Volgens mij kan het prima, maar vinden paarden het vaak niet zo prettig omdat (vooral bij wind) ze liever met hun kont tegen de regen in gaan staan.
Verschilt ook wel per paard, buitenrijden in de regen is prettiger omdat je dan ook de bescherming van bomen etc hebt. En in de bak heb je vaak meer last van wind. Maar het kan wel hoor, alleen moet je er wel plezier in houden voor zowel jezelf als je paard denk ik dan.
Maar van een spatje regen is nog niemand doodgegaan. (voor zover ik weet)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:01

Freya6 schreef:
haha wat schattig, het paard heeft niks aan. Volgens mij kan het prima, maar vinden paarden het vaak niet zo prettig omdat (vooral bij wind) ze liever met hun kont tegen de regen in gaan staan.
Verschilt ook wel per paard, buitenrijden in de regen is prettiger omdat je dan ook de bescherming van bomen etc hebt. En in de bak heb je vaak meer last van wind. Maar het kan wel hoor, alleen moet je er wel plezier in houden voor zowel jezelf als je paard denk ik dan.
Maar van een spatje regen is nog niemand doodgegaan. (voor zover ik weet)

Die paarden weten niet beter, er was ook wel een binnenbak maar ik reed liever buiten. Als ze duidelijk lieten merken er geen zin in te hebben ging ik of het bos in of binnen rijden.

Maar vervelend? Nee. Merk dat ik nu hier in Nederland me ook minder stoor aan lopen/fietsen in de regen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:13

Precies

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:17

ik rijd ook gewoon buiten in de regen hoor :D
mijn paardje hoor je niet klagen, hij staat 24/7 buiten zonder dekens dus hij is wel wat gewend :j

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:20

Ik ben net in de regen voor het eerst met mijn 4 jarige geweest :+ .
Had nergens last van alleen nu wel koude benen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:22

Zelf houd ik niet van regen dus ik vermijd de erge regenval zoals vandaag eigenlijk wel.
Een beetje ga ik niet uit de weg

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:25

fresley schreef:
Ik vind het altijd heerlijk om in de regen te rijden :')

Ik ook haha! Je voelt je helemaal vrij ofzoiets. Zie dan altijd zo een typische paardenfilm voor me :P

Mijn paardje krijgt er niks van hoor :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:39

Ik rij gewoon buiten in de regen. Vandaag ben ik nog geweest, het was wel nat, maar daardoor juist lekker rustig in het bos :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:41

Ik rij ook buiten in de regen, eens een rit gedaan van 3u zeker in de regen. Vind het juist heerlijk rustig dan, enkel het ritmisch geluid van de druppels die vallen en van m'n paard z'n hoeven. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:41

Net nog in de regen gereden -O-

Voordeel van met cap rijden. Je merkt het wat minder.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:47

NatasjavE schreef:
Net nog in de regen gereden -O-

Voordeel van met cap rijden. Je merkt het wat minder.

Inderdaad ja, tijdens de regen wil ik nog wel eens een cap dragen :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:08

Heerlijk, buiten rijden in de regen! Gewoon goed aankleden, en rainlegs kan ik warm aanbevelen :) (helemaal fan van die dingen!!)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:18

Hmmm ga ik ook eens naar kijken die dingen.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:46

Ja rainlegs zijn inderdaad echt super fijn! Ik gebruik ze ook altijd als het regent.
Verder in de bak heb ik er niet echt problemen mee (is beschut van alle kanten met struiken of muur) dus daar heb ik geen last van de wind. Met buitenrijden vind ik het wel erg koud als de wind net ongunstig staat en mn paard gaat dan ook helemaal scheef lopen om met haar kont in de regen te staan haha

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:49

Alle mensen die in de regen rijden; hoe doen jullie dat met je tuig? Vooral je zadel, als dat doorweekt is, laat je het dan gewoon in je kast drogen?
Grootste deel wordt natuurlijk door je zitvlak bedekt, maar kan me zo voorstellen dat het toch behoorlijk nat wordt als je lang in de regen rijdt. Dat is voor mij eigenlijk de reden om niet in de regen te rijden, vind het zonde van mijn tuig :+

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:51

Mijn zadel is kunststof en mijn hoofdstel, ach.. Was ook niet echt iets duurs / speciaals. Ik vet het gewoon zo nu en dan in en dan komt het wel goed.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:55

Ik heb vandaag zelfs een buitenrit gemaakt in de regen. Paardlief werd er frisjes van, maar ik vond het eigenlijk niet eens zo erg. Paard had wel een regendeken om, die doe je over het zadel en knoop je voor en onder de hals vast.