Winterstreken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Winterstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:17

Jha, het is zover.
De kou is nu goed doorgebroken, de eerste sneeuwvlokken zijn gevallen (en helaas niet blijven liggen hier in België) en de dieren zitten lekker dik in de vacht {:)

En uiteraard laat Zelda zich weer goed gelden... Alsof ze nog niet fris genoeg is als ze haar normale jonge zelf uithangt (ze is 1.5), heeft ze nu ook nog eens 'winterstreken' gekregen... Ze loopt er dus zo fris als een hoentje bij :+
Ze is druk, eist aandacht en haalt de meest vreemde kuren uit met die benen van haar. Heb echt schrik dat ze zich eens ernstig pijn gaat doen als ik zo zie waar die benen heen vliegen :roll:

Nu jha, hebben jullie pony's/paarden ook last van 'winterstreken' ?? :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:20

Ja de mijne hebben er ook last van. Ook heel leuk van mijn fjord die had ik laatst even in de springweide gezet. Hij zag een hindernisje (30 cm ofzo) staan ging er in een drafje op af en sprong erover heen. Normaal staat er gras en houd hij zich daar mee bezig. :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:24

Ik heb momenteel nog niets gemerkt van haar winterstreken. Wel een aantal jaar terug dat ze ineens iets in haar hoofd kreeg toen ik haar op stal wilde zetten. De sneeuw was grotendeels weg er lag alleen nog een berg sneeuw naast de wei. Ze springt mij zowat omver om boven op de berg sneeuw te springen. En staat me vervolgens net zo deuzig aan te kijken. Ik zag het al toen ik haar vast pakte dat er iets was maar goed werd dus heel snel duidelijk wat ze wilde.

xLIESSSx

Re: Winterstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:27

Wat sneeuw en vrieskou al niet met een dier kunnen doen hé :+

Dat geld hier trouwens niet alleen voor mijn paard, maar ook voor de jongste hond die op het erf rondloopt... Het kneusje is al meerdere malen uitgegleden op de pad :+ Je zou denken, de volgende keer doet hij het rustiger, maar nee hoor... Het lijkt soms of hij zich met opzet laat schuiven. Maffe hond :+

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:46

PP >> SV

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:59

De mijne heeft er ook last van, iedere winter weer. Hij is niet te houden rond deze tijd, ik ben gek op de winter maar na een tijdje ben ik die hyperactiviteit altijd wel weer zat dus dan ben ik blij dat de zomer er weer aankomt :')

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 13:35

pniekepnak: Kan ik volledig begrijpen !! Ik wordt het nu al zat met die ukkepuk van mij :P Ik moet er nog niet op rijden (ze is 1.5j), maar ze doet gewoon al ontzettend druk in de omgang...
Dat beloofd voor later :+

Edit: Hoe gedraagt die van jou zich dan precies ? :)

BruineWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:32

Mijn pony heeft het ook, vreugde bokjes, steeds draven/galoperen.
Hij is heel erg braaf enzo, dus ik ging er gewoon opzitten. Hij was gewoon heletijd druk aan het doen, had natuurlijk heel erg druk, maar ik had super veel lol. En natuurlijk vaak eraf gevallen, maar het leuke is dat het geen pijn doet als je eraf valt in de sneeuw! :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:53

xLIESSSx schreef:
pniekepnak: Kan ik volledig begrijpen !! Ik wordt het nu al zat met die ukkepuk van mij :P Ik moet er nog niet op rijden (ze is 1.5j), maar ze doet gewoon al ontzettend druk in de omgang...
Dat beloofd voor later :+

Edit: Hoe gedraagt die van jou zich dan precies ? :)

Dribbelen, je meesleuren, losbreken, zelfs happen (echt bijten durft ie dan toch net niet :') ), alles erop en eraan. En hij heeft echt manieren geleerd hoor, maar dat vergeet ie spontaan rond deze tijd. Nou is het altijd een druktemaker hoor, en nu ook nog kreupel, dus er zit een hele hoop frustratie achter, maar irritant is het wel.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:27

Haha die van mij wordt ook altijd gek in de winter, vooral even warm"rennen" bij het losrijden, maar gelukkig merk ik het in de stal al. :)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:33

Mijn 17 jarige muts is in de winter érg jolig met rijden, veel schrikkeriger dan 's zomers, ze ziet overal wel wat. Bokken doet ze 's zomers nooit, 's winters wel. Een echt seizoenspaard :+

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:37

Mijne heeft het ook, bokken op de plek, veel steigeren, vervelend klieren, gewoon druk zijn dus. Ben ook heel bang dat ze haar benen breekt, helemaal als er sneeuw ligt.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 17:55

Die van mij schrikt ook werkelijk van alles nu ! Zelfs van dingen waar ze normaal gezien niet van schrikt. Ze staat precies constant gespannen, klaar om te schrikken, weg te rennen of te bokken :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:01

Hier ook!! :)
Dan galoppeer je met je pony voor de sulky door het bos, en is er opeens een plas en pony denkt! SPRINGENNNNNNN! dat is best eng met een sulky haha. :')

Dezelfde pony heft in 3 jaar tijd 4x gebokt oid? en ik ging donderdag longeren en maar bokken en racen en HELEMAAL hyper terwijl hij normaal de rust zelve is met longeren. :=