Paarden met sneeuw in de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeeu

Paarden met sneeuw in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:43

Hallo allemaal,

zoals jullie ook wel weten is het flink aan het sneeuwen buiten, maar nu vroeg ik mij af of het wel verantwoord is om ze in de wei te doen.. Ze hebben bij ons wel een wintervacht, krijgen nooit dekens op en hebben geen ijzers onder.. Zouden ze met dit weer gewoon naar buiten kunnen maar gewoon wat minder lang als normaal gesproken?
Als er geen sneeuw ligt gaan ze 's ochtendsvroeg naar buiten en rond 5 u naar binnen.. Nu denk ik dat dit wat te lang is ivm de kou en sneeuw van vandaag.

Wat vinden jullie? :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:45

Als ze normaal ook buiten staan waarom nu niet...sneeuw is verder niets bijzonders hoor,hebben ze lekker eens wat anders om te zien en mee te spelen :)

Als ze bij het hek staan te dreinen is het vroeg genoeg...zo koud is het trouwens niet ;)

rockwitch

Re: Paarden met sneeuw in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:46

Die van ons staan gewoon in de sneeuw buiten hoor, krijgen ze niks van. Ze vinden het juist wel leuk, beetje sneeuwschuiver spelen met hun neus.
Ze hebben een dikke jas van zichzelf, vaak gaan ze er nog in liggen rollen ook.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:47

He ze zijn niet van suiker!!

Als ik mijn dieren op stal moet houden door sneeuw, dan staan ze 5 tot 6 maanden op stal!
En het is gewoon een KWPN'er uit Nederland, dressuur beest wat zich goed kan aanstellen.
Ze heeft bij mij dan wel een deken op, maar goed we hebben het dan ook over -25 tot -40... :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:47

Die van mij staat dag en nacht buiten, ook nu in de sneeuw. Is gewoon een KWPN-er.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:48

Ja hoor, die kunnen prima in de wei. Die van mij heeft voor ijzers dus daar pas ik wel mee op, maar zonder ijzers kunnen ze gewoon naar buiten.

Seven

Bij ons staan ze ook gewoon van 8 tot 5 buiten, ze vinden de sneeuw heerlijk liggen er lekker in te rollen.
Wij hebben 3 kwpners staan en 2 er van hebben een 300 grams deken op en hebben het echt niet koud.

Marit

Paarden zijn niet van suiker hoor :P Het is helemaal niet zo koud. Ik heb liever sneeuw dan slagregen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:53

Hier in Oostenrijk is niet buiten met sneeuw ook geen optie dan staan ze van eind november tot half april binnen.

In Nederland stonden mijn paarden altijd buiten met schuilstal. Ze waren juist altijd gek met sneeuw. Rennen, rollen en spelen.

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 18:26

Bedankt voor jullie reacties allemaal! :) Haha nee van suiker zijn ze zeker niet maar vind het soms wel eens een beetje eng omdat mijn E-pony en jonge paard samen staan in 1 wei en die kunnen nogal eens lomp zijn samen.. En dat in combinatie met de sneeuw vond ik toch wel een beetje eng maar ze zijn lekker buiten geweest vandaag! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:28

Die van mij zijn echt gek op sneeuw! Worden ze hartstikke jolig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:38

Gewoon naar buiten met die beesten, tsjongejonge,het is geen smeltend suikerklontje...
Mijn pony staat gewoon van 10 tot 5 lekker op de wei.
Geen gezanik.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:53

Mijn merries staan 24/7 buiten zonder dekens, ik kan niet aan ze merken dat ze het erg vinden, ze vinden het altijd wel leuk dat witte spul. :D

Deze is van een tijdje terug, maar wel leuk om te zien :D
Paarden in de sneeuw

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:44

Haha leuk filmpje mnkortleve! Mijn e-pony word er ook erg jolig van, haast iets té.. :=

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:04

Ik kan best begrijpen dat je het eng vind hoor. :j
Mijn 2 hengsten hebben vandaag op stal gestaan en morgen wil ik ze eigenlijk wel even het land in gooien om hun benen te strekken, maar dan hou ik ook mijn hart vast :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:12

mnkortleve schreef:
Mijn 2 hengsten hebben vandaag op stal gestaan en morgen wil ik ze eigenlijk wel even het land in gooien om hun benen te strekken, maar dan hou ik ook mijn hart vast :o

Juist dan kun je idd problemen krijgen, door ze een periode op stal te laten staan. Als je ze gewoon elke dag naar buiten doet dan wennen ze snel genoeg aan de omstandigheden. Onze paddock is helaas één hobbelige gatenkaas (tractor goed stuk) maar ik heb ze toch elke dag buiten, strompelt en struikelt even maar dan letten ze ook weer op. Het is wel link als ze schrikken maar ja, er kan altijd wat gebeuren. De weersvoorspellingen op de langere termijn zijn zo slecht dat ze wel eens weken niet naar buiten kunnen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:21

bigone schreef:
mnkortleve schreef:

Juist dan kun je idd problemen krijgen, door ze een periode op stal te laten staan. Als je ze gewoon elke dag naar buiten doet dan wennen ze snel genoeg aan de omstandigheden. Onze paddock is helaas één hobbelige gatenkaas (tractor goed stuk) maar ik heb ze toch elke dag buiten, strompelt en struikelt even maar dan letten ze ook weer op. Het is wel link als ze schrikken maar ja, er kan altijd wat gebeuren. De weersvoorspellingen op de langere termijn zijn zo slecht dat ze wel eens weken niet naar buiten kunnen.

Ben ik zeker mee eens...gaat goed vriezen vannacht dus de boel wordt spekglad...als het even niet hoeft de paarden gewoon naar buiten laten.Vandaag was dus een goede dag geweest om ze buiten te laten spelen.Ik snap de paniek eigenlijk niet zo om paarden met een beetje sneeuw niet naar buiten te laten gaan.
Ze krijgen er niets van...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:25

bigone schreef:
mnkortleve schreef:

Die van mij staan geen periode binnen alleen vandaag had ik er geen zin in om buiten de drukte om ook nog eens een draad te gaan zetten in die storm die hier was. ;) en geloof me jut en jul zitten daar echt niet mee als ze hun natje en droogje maar krijgen :D
Normaal staan ze in de winter dagelijks op een betonnen plaat die ik toch echt te glad vond voor 2 jonge hengsten
Hier hebben we geen land waar paarden in de winter buiten kunnen dus ben je blij met een verhard stuk alleen met flinke vorst moet je je wel eens behelpen, gelukkig heb ik lekkere nuchtere hengsten die bijv na een week stal nog als een dooie sul mee lopen. <3
Alleen in het land dan leven ze zich wel eens uit, logisch toch ;)

Heerlijk zulke paarden :+: :+:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:17

Okee, dan snap ik dat je ze rustig een dag binnen houd, op beton is echt gevaarlijk.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:21

Die van mij staan 24/7 buiten en ze genieten er van (zie OS)

narf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:56

Onze paarden staan ook 24uur per dag buiten zonder dekens, met schuilstallen. Ze hebben nergens last van. Ik moet er niet aan denken dat mijn paard de hele dag alleen in een kleine stal staat. Dan zou ik bang worden, dat hij teveel stil staat en juist iets oploopt....