Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tamary schreef:Flink zweten en dus lang nat blijven koelt een paard flink af en dat kan met verkeerde weersomstandigheden tot verkoudheden, spierpijn, etc. leiden.
ze hadden het eerst helemaal niet door en toen was het opeens ook veel minder erg
xSlvna schreef:[ Afbeelding ]
op de borst het deel wat zo alle kanten op gaat scheren, in een circel tot daar waar de hals begin.
voor de rest zoals bij nummer 7/8 (dus echt van de hals af blijven!)
[ Afbeelding ]
Zo kun je hem ook nog zonder deken buiten laten, zelfs bij temperaturen onder 0.![]()
En ze drogen sneller op, ik snap de logica niet, maar t is zo

] Dioxide schreef:Je ziet nu heel veel paarden met een jachtmodel lopen hoor. Alleen dan moet je dus wel consequenter zijn met een deken.. Je zou ook alleen de onderzijde van de hals kunnen scheren en na het rijden een zweetdeken met hals opleggen tot je pony droog is.
Jullie pap en mam zijn natuurlijk wel de beslissende factor ben ik bang, alleen is het aan jou om te overtuigen dat je een geschoren pony de 'extra zorg' kan geven die hij dan nodig heeft.
Als je merkt dat je pony het echt koud heeft dan kun je de zweetdeken met hals onder je staldeken doen. Liever 3 dunne laagjes dan 1 hele dikke. Noetje14 schreef:oja en nog een ding,omdat mijn pony nog een pittig ding is denkt ons pap dat dat scheren zlef ook nog wel eens een lastig karwei kon gaan worden, omdat die dan allemaal verdooft moet worden en met praam ed