[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rideltje1992

Berichten: 2092
Geregistreerd: 19-02-11
Woonplaats: Winsum GN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:53

idd een 100 grams denk ik dan

hier geschoren nu onder 400 gram

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:54

@ Viphorse, dan zit je toch aan verschillende dekens voor dat paard. Maakt niet uit, een vacht, heeft die van mij ook en die staat ook gewoon onder dek, overdag buiten en 's nachts binnen. Heb hem sinds gister de Bucas All in One op gedaan en hij voelt er prima onder. Als het kouder wordt gaat er nog een onderdeken bij en als het warmer wordt, gaat er een dunnere op. Hier 100 grams, 220 grams, 370 grams en onderdekens van 100 en 200 gram. Ook nog een losse hals om er evt bij aan te doen als het erg hard vriest buiten.

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:01

Dank jullie voor de reacties.
Zit eraan te denken om of de bucas smartex turnout extra aan te schaffen . Deze kan best ruim genomen worden in de warmte en lijkt mij wel een goede deken .

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:00

viphorse schreef:
Dank jullie voor de reacties.
Zit eraan te denken om of de bucas smartex turnout extra aan te schaffen . Deze kan best ruim genomen worden in de warmte en lijkt mij wel een goede deken .


Mijn ervaring is dat die deken te warm wordt bij temperaturen boven de 7 graden. Misschien is een Bucas Smartex medium een idee? Dan kun je altijd nog een horseware onderdeken er onder doen, en bij warmere temperaturen zweet je paard niet direct. Het zijn wel heel goed ademende dekens. :j

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 06:55

Dank je voor de tip, dat is wel een goed idee +:)+

Ik ga straks even kijken in de winkel wat ze allemaal hebben en dan hopen dat het gaat werken voor der.

arosier
Berichten: 93
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: best

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:30

Gisteren geschoren staat nu onder 400 gram met 150gram hals

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:09

Hoipiepeloii schreef:
carlijn83 schreef:
Aranel, ik heb net van de week eentje besteld bij goedkopepaardendekens.nl
Snel en voordelig!


Ja daar koop je voor 50e een 500gr Harry's horse


Bedankt voor de tip! Ga even op de site kijken :) HH vind ik ook een heel fijn merk voor mijn fries.

tiwi1969

Berichten: 7669
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:51

Gisteren is de buik van mijn paard geschoren in de kliniek, voor het maken van een echo.

Overal waar haar deken ligt heeft ze dus nog een dunne wintervacht, maar juist waar de deken niet ligt is ze kaal. :brr:
Overdag gaat ze naar buiten in de paddock, 's nachts staat ze op stal en nu het kouder wordt vind ik die blote buik geen prettig idee.

Hoe doen eigenaren van compleet geschoren paarden dat met de buik? daar zit de deken immers niet.

CelienL
Berichten: 70
Geregistreerd: 26-12-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:01

Merrie staat nu onder 300 gr, ruin nog steeds bloot...
Ga morgenavond zijn 300 gr opleggen (100gr is in de was) en maandagmiddag er weer afhalen zodat ie weer is goed kan rollen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:50

tiwi1969 schreef:
Gisteren is de buik van mijn paard geschoren in de kliniek, voor het maken van een echo.

Overal waar haar deken ligt heeft ze dus nog een dunne wintervacht, maar juist waar de deken niet ligt is ze kaal. :brr:
Overdag gaat ze naar buiten in de paddock, 's nachts staat ze op stal en nu het kouder wordt vind ik die blote buik geen prettig idee.

Hoe doen eigenaren van compleet geschoren paarden dat met de buik? daar zit de deken immers niet.



Ik vond in het verleden een geschoren blote buik erg vervelend en kouwelijk voor het paard. Heb toen aangekruist op de deken voor gespen en de breedte voor een buikflap opgemeten. Heb dekensingelgespen op de zijkanten van de deken laten stikken en een buikflap laten maken. Was geweldig. Kon de flap af laten, zonder dat de deken ergens achter kon blijven hangen en bij flinke kou was het buikje lekker beschermd. :j

Hier hebben ze trouwens bellybanddekens voor buiten: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ubCatID=70

Jammer dat niet meer dekenmerken deze optie hebben bij buitendekens.

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 21:31

hier hebben ze dit op:
300 + 0 grams regendeken
220 + 0 grams regendeken
200
200

:)
een van de shetlanders waarschijnlijk toch maar scheren.. Voor het mennen is zo'n dikke vieze vacht toch echt niet handig.. dus dan krijgt die ook dekens op!

tiwi1969

Berichten: 7669
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:43

Ja jammer, ben nog al Horseware fan, die passen altijd zo mooi bij mijn paard.
Dan graag het buikstuk nog wat langer net als bij een eczeemdeken.

Ze is van haar uier tot haar borstbeen geschoren, het hele zachte gedeelte en ze heeft nogal een gevoelige buik. Echo was i.v.m. vaak koliek.

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:47

nou mijne staat nu ongeschoren onder zijn bucas smartex extra turnout.. Hij had eerst nog de smartex rain op maar Omdat de pony waar hij bij stond voor de 2e keer de voorsluiting eraf heeft gerukt en ik hem dus nu echt niet meer zelf kan maken. Gelukkig is de deken ook bij hogere temperaturen te gebruiken.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:49

Hier heeft het dik in het haar worden niet met voeren te maken. Het is bij hun gewoon die aanleg om dik haar te krijgen al zet je ze vroeg met dekens. Ze krijgen tegen onbeperkt ruwvoer aan maar staan wel altijd buiten en moeten zich dus ook in de regen en wind warm kunnen houden. Dat werkt niet met een glad velletje, dan is er te weinig lengte van het haar om die warmte vast te houden. Ik merk wel dat dieren die het heel slecht hebben gehad een jaar later nog steeds een extreme wintervacht creeeren, alsof het lichaam bang is tekort te komen. Ik zie paarden waarbij de dikte en lengte van het haar per dag blijkt te schelen en goed te reguleren is met dekens maar bij die van mij niet, heb ze al voor de 3e x geschoren staan.
Stonden onder 200 + 300 omdat ik ze niet over 2 weken weer wil scheren. Ze staan nu lekker een nachtje binnen onder alleen de 200

AshleyZoet

Berichten: 508
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:59

mijn geschoren dame ( alles behalve benen en hoofd) staat onder 200 met 0 grams regendeken. alleen ze begon al heel snel in de vacht weer te komen.. maarja heb alleen nog een 300 en opzich had ze een hele slechte conditie dus kon ik het wel begrijpen dat ze weer snel in der vachtje kwam. nu doe ik alleen bij de -temp een 300 op.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:36

Bravura schreef:
tiwi1969 schreef:
Gisteren is de buik van mijn paard geschoren in de kliniek, voor het maken van een echo.

Overal waar haar deken ligt heeft ze dus nog een dunne wintervacht, maar juist waar de deken niet ligt is ze kaal. :brr:
Overdag gaat ze naar buiten in de paddock, 's nachts staat ze op stal en nu het kouder wordt vind ik die blote buik geen prettig idee.

Hoe doen eigenaren van compleet geschoren paarden dat met de buik? daar zit de deken immers niet.



Ik vond in het verleden een geschoren blote buik erg vervelend en kouwelijk voor het paard. Heb toen aangekruist op de deken voor gespen en de breedte voor een buikflap opgemeten. Heb dekensingelgespen op de zijkanten van de deken laten stikken en een buikflap laten maken. Was geweldig. Kon de flap af laten, zonder dat de deken ergens achter kon blijven hangen en bij flinke kou was het buikje lekker beschermd. :j

Hier hebben ze trouwens bellybanddekens voor buiten: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ubCatID=70

Jammer dat niet meer dekenmerken deze optie hebben bij buitendekens.


Helemaal geweldig zulke dekens! Mag van mij wel meer op de markt komen :j.

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:13

Mijn geschoren haflinger staat nog steeds met een 150 grams deken op stal en ze heeft het nog steeds warm. Terwijl andere geschoren paarden op stal al een 300 grams op hebben.

AshleyZoet

Berichten: 508
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 11:57

SRY schreef:
Mijn geschoren haflinger staat nog steeds met een 150 grams deken op stal en ze heeft het nog steeds warm. Terwijl andere geschoren paarden op stal al een 300 grams op hebben.


Ja die van mij staat met 200 op maar die had al snel weer een dikker vachtje

Marls
Berichten: 5483
Geregistreerd: 31-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:48

Mijn paard staat dag & nacht buiten kan ik er nu al een 300 gr deken op leggen of nog even wachten? (ongeschoren)

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:49

ik heb mijn merrie nu onder een 400 grams staan en mijn ruin onder 550 grams en een merrie die ik rijd van iemand staat onder een fleece regendeken

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:17

xmarlies96 schreef:
Mijn paard staat dag & nacht buiten kan ik er nu al een 300 gr deken op leggen of nog even wachten? (ongeschoren)


Onder wat staat hij nu dan? Gewoon even voelen, als hij nog lekker warm aanvoelt kan je er nog even mee wachten en anders lekker op doen.

Marls
Berichten: 5483
Geregistreerd: 31-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:27

Marloes__ schreef:
xmarlies96 schreef:
Mijn paard staat dag & nacht buiten kan ik er nu al een 300 gr deken op leggen of nog even wachten? (ongeschoren)


Onder wat staat hij nu dan? Gewoon even voelen, als hij nog lekker warm aanvoelt kan je er nog even mee wachten en anders lekker op doen.


Er ligt nu niks op.

jaap_2005
Berichten: 199
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:28

Als je je paard nu scheert, en je doet hem een dekenmodel, volstaat het dan met een 300 grams deken op dit moment? of moet je nu al warmer gaan zitten?

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:29

xmarlies; van niets naar 300 gram vind ik een flinke stap, zonder dat hij geschoren wordt. Weet niet of ik dat zou gaan opleggen, als hij tot nu toe prima zonder deken heeft gehaald.

Mijne staat - ongeschoren - nog altijd onder 50 + 200 maar wil van de week de 300 op gaan gooien. Dan kan de andere bovendeken worden gemaakt want die is kapot :P

Marls
Berichten: 5483
Geregistreerd: 31-07-10

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:35

Ja scheren zat ik ook aan te denken maar dan moet er zeker nog wel meer gram op?