[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:54

Ik heb 2 eczemers en die staan 's ochtends vroeg een aantal uur buiten, dan gaan ze op het warmste van de dag op stal en doe ik de rsih af en spuit de paarden nat, dan gaan ze rond de avond weer naar buiten met rsih op en 's avonds laat weer naar binnen, 's nachts laat ik wel de dekens op.

Ik merk dat ze overdag op stal zonder deken wel fijn vinden en ze staan ook niet te schuren. Niet ideaal allemaal het zal vast geen maanden dit weer blijven..

salamaleque
Berichten: 991
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:05

Nouvel schreef:
ik heb de amigo aussie overgenomen, ik had 'm wat 'maasachtiger' verwacht eigenlijk, maar het is echt dichte stof...

heeft iemand hier ervaring met deze vliegendeken, met welke temp kan 'ie wel of niet op?
hebben ze het er snel warm onder of juist niet?



Ik heb hem ook maar nog steeds niet op gehad. Ik vond hem wat aan de "stijve" kant, had meer een dun lakentje verwacht eigenlijk.

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:40

Ik ben zeer tevreden met mijn Aussie! Gebruik hem meestal als het net te warm is voor regen deken maar hem wel schoon/droog wil houden in geval van kleine bui. Deze temp zijn wel te warm voor die deken. Maar bij 20 doet die van mij het er nog super onder.

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:48

Ik heb de Rambo Protector gekocht :)
Nu lijkt de hals wel erg groot, of is dat normaal? Als zn hals naar beneden was, viel het wel mee en dan leek de hals niet te groot.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:50

Dat vind ik juist het fijne van de Protector, hij zit niet zo krap. Zeker als het allemaal zo warm is als ze zulke dekens dragen lijkt me dat prettig.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:49

Heeft iemand hier ervaring met een van deze dekens? Of het merk?
Voor mijn tinker ben ik helaas weer op zoek naar een vliegendeken.
Ze heeft 2 jaar met een deken van de Epplejeck gelopen, maar die is nu aan vervanging toe.
Toen kocht ik de Imperial Riding Daisy deken, maar die zakt alleen maar af naar links bij haar.
Haar Epplejeck deken doet dat ook een beetje maar die IR hangt bijna op de grond links. Geen succes dus.

Nu kwam ik deze 2 tegen maar weet niet welke beter is, ik wil niet dat ze weer een scheve deken krijgt.
http://www.qhp.nl/vliegendeken-met-nek-elastiek.html
&
http://www.nikahorseproducts.nl/index.p ... rettyPhoto

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:14

salamaleque schreef:
Nouvel schreef:
ik heb de amigo aussie overgenomen, ik had 'm wat 'maasachtiger' verwacht eigenlijk, maar het is echt dichte stof...

heeft iemand hier ervaring met deze vliegendeken, met welke temp kan 'ie wel of niet op?
hebben ze het er snel warm onder of juist niet?



Ik heb hem ook maar nog steeds niet op gehad. Ik vond hem wat aan de "stijve" kant, had meer een dun lakentje verwacht eigenlijk.



deze is wel gebruikt en gewassen, dus wel aardig soepel en lakenachtig inderdaad, maar ik had ook meer echt vliegendeken verwacht eigenlijk die je gewoon bij warm weer op kan doen, bij frisser weer zitten hier aan kust nl geen vliegen... :+

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:38

tinker_sally schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een van deze dekens? Of het merk?
Voor mijn tinker ben ik helaas weer op zoek naar een vliegendeken.
Ze heeft 2 jaar met een deken van de Epplejeck gelopen, maar die is nu aan vervanging toe.
Toen kocht ik de Imperial Riding Daisy deken, maar die zakt alleen maar af naar links bij haar.
Haar Epplejeck deken doet dat ook een beetje maar die IR hangt bijna op de grond links. Geen succes dus.

Nu kwam ik deze 2 tegen maar weet niet welke beter is, ik wil niet dat ze weer een scheve deken krijgt.
http://www.qhp.nl/vliegendeken-met-nek-elastiek.html
&
http://www.nikahorseproducts.nl/index.p ... rettyPhoto


Ik vind de pasvorm en kwaliteit van QHP ruk. Nika is ook geen geweldig merk. Als ik jou was zou ik investeren in een goede deken van Bucas of Horseware.

Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:11

Pasvorm van qhp vind ik verschrikkelijk en ik heb geen moeilijk paard kwa dekens

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:26

Volgens mij zijn alle dekens nu te warm.Mijne staan nu 24 7 op de wei.
Veel schaduw en een schuilstal.
Alledrie met deken op.1 met de rsih en 2 met vliegendeken met hals.
En supervers water!

pien_2010

Berichten: 43446
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:04