Welke deken moet ik halen? (EJ en Divoza)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Welke deken moet ik halen? (EJ en Divoza)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:17

Hallo allemaal!

Morgen ga ik even langs een ruitersportzaak, omdat mijn 2 bijrijdpaarden nu echt nieuwe dekens nodig hebben.
Heb al even op de site van Divoza en EJ gekeken.
Ik ben opzoek naar een nette, niet al te dure, vanaf 200 grams, deken.
Maatje 185 en 195..
Op EJ staat eigenlijk niks soeps, lijkt mij. Bovendien 'vertrouw' ik de kwaliteit van de EJ niet zo, wel met sokken en handschoentjes enzo, maar niet met grotere uitgaven.
Ik heb bij de Divoza mijn oog laten vallen op de Pagony Senator II en de Pagony Deluxe II. De Pagony Deluxe is er namelijk alleen nog maar in 185. Maar het meest nodig is een 195.
Moet aan deze eisen voldoen:
- Beetje stevig, dus niet na 1x langs de muur kapot.
- Maatje 185 en 195.
- Goede prijs/kwaliteit verhouding
- Liefst met loopsplitten, maar is geen must: paarden komen niet buiten, alleen tijdens training(geen comment.)
- Wat wel een must is, is dat er buiksingels en bilriemen aan zitten. Anders ben ik bang dat de deken op den duur ONDER het paard komt te liggen en uiteindelijk in de container belandt, wat ik erg zonde zou vinden voor een bedrag zo rond de €60,=(per deken)

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

PS: Graag ervaringen over de betreffende dekens!

Afwezig

Re: Welke deken moet ik halen? (EJ en Divoza)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:18

EJ, verkoopt ook van HH. Divoza vast ook wel.
Ikzelf heb ook die van HH, en dan het model Thor. Onder de €100,--

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:21

Bedankt voor je reactie, ik zal even kijken.
En jij hebt een Fries, als ik me niet vergis, toch?
Dat is misschien ook wel even belangrijk voor jullie om erbij te zetten:

Het gaat om 2 Friezen!
1 met een redelijk normale(warmbloed) borst en de ander heeft een redelijk breed gebouwd front.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:25

Ik heb zelf een nika deken maar die moet je echt via die site bestellen ;) Mijn nichtje heeft een Ej deken en haar bevalt ie erg goed
Edit: Heb zelf een Kwpn maar heeft wel een beetje de bouw van een fries ;) koop er ook vaak dekens voor die speciaal voor friezen zijn gemaakt. Maar Nika is echt een aanrader Kwaliteit is erg goed en helemaal niet duur
Laatst bijgewerkt door BonteLisa op 13-11-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:26

Helemaal top dan.

Dat model Thor van Harry Horses, ligt super op een fries. Ik heb juist dit model gekozen, voor mijn fries!!! Vanwege de goede ervaringen. En ik ben heel tevreden

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:28

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:31

Pagony en Epplejeck zijn qua kwaliteit vergelijkbaar. Harry's Horse zal net een beetje meer kwaliteit hebben, maar is ook bijna vergelijkbaar met Pagony en Epplejeck.

Harry's Horse is zeker voor paarden met een brede boeg/hals een prima optie, aan de Thor heb je dan zeker weten een goede deken!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 23:00

Bedankt voor jullie snelle reacties, en Anneke: bedankt voor je PB!
@BonteLisa: Heb je een plaatje?

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:58

ik heb ook een "brede" fries ook hh deken gehad past perfect! maar moet zeggen ej dekens zijn niet erg slecht hoor, heb er zelf ook 1-tje gekocht voor de nrps-er..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:11

Ik heb twee keer de Thor maar niks anders dan problemen. Ze zitten as we speak in de doos om terug gestuurd te worden wegens veel defecten... :n

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 11:14

Nou, ik denk dat ik een Pagony Deluxe II meeneem en een Pagony Senator II, hangt er een beetje van af of de Pagony Deluxe nog in 2 kleuren is, zodat ik niet de hele deken moet doorzoeken om de maat :)

Heb namelijk zelf wel hele goede ervaringen met Pagony

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:21

Je kunt pas zien of een deken past, als deze in balans ligt en goed de vorm van het lichaam volgt.
Mijn advies; ga naar een winkel en vraag of je de deken mag ruilen als deze niet past.
(ik heb na 5x een passende deken gevonden).

Ik heb een Amigo-deken op mijn Fries liggen (geen 24/7 deken, maar regendek)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:22

Ik heb zelf voor mijn brede tinker een aantal dekens bij de EJ gekocht en die zijn na 3 jaar nog prima. Met de pagony dekens heb ik weinig ervaring (ja met de exceem dekens maar dat is heel andere kwaliteit).

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 11:27

Bedankt voor de reactie's! LovingTweety heeft PB.

Ik zat erover te denken voor de 185 merrie een deken zonder loopsplitten te nemen en voor de 195 merrie(met dus het brede front) een deken met loopsplitten mee te nemen. Want ik weet bijna zeker dat zonder loopsplitten niet gaat passen.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:50

Ik heb diverse dikte van dekens van de EJ Tolga lijn, erg fijne dekens en mooie pasvorm voor mijn paard, ze zijn ook heel sterk en super waterdicht!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:36

Toch niet de HH Thor? :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 08:20

Nee, heb uiteindelijk de Pagony Deluxe II meegenomen. Ze passen allebei prima en zijn niet zo zwaar.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:23

Epplejeck blinkt voor mij uit in de pasvorm, weinig dekens die zo mooi aansluiten. Ik heb verder nog niets aan te merken op de kwaliteit van de deken, maar gebruik de deken ook nog geen jaar.

Van mensen uit mijn omgeving hoor ik positieve verhalen, mijn tante heeft haar paarden al een aantal jaren onder EJ-dekens en zweert er bij.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:07

Ik gebruik voor mijn Fries Weatherbeeta dekens. Maar die kosten wel wat meer dan 60 euro.. Wel erg goed van kwaliteit en pasvorm. De mijne heeft vrij veel front.

Voor onze Haf heb ik net een Pagony Tiger (waterdicht) gekocht. Die bevalt ook goed. Blijft mooi recht liggen, heeft kruissingels en bilkoorden.
VInd het alleen jammer dat er geen verstelbare borstsluiting aan zit.

De Pagony deluxe (das toch een staldeken?) heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee. VInd ze vrij strak om de hals-borst zitten. Maar mss is dat model inmiddels verbeterd.

Krijg wel eens EJ dekens te wassen, geen idee of het goede kwaliteit is. Ze zijn wel mooi licht van gewicht.
Nika dekens heb ik mindere ervaringen mee ivm waterdichtheid.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:14

www.equimatch.nl heeft ook hele mooie en betaalbare dekens. Sluiten mooi hoog bij de borst

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:48

Ik vind Amigo dekens heel erg fijn, die zijn ook gewoon te koop bij Divoza. Ze zijn niet duur. Ik vind ze zo fijn omdat mijn ervaring is dat deze veel minder snel kapot gaan dan andere merken die ik heb geprobeerd. Mijn paard stond een tijdje in een paddock met een paard die echt aan dekens hing etc., echt hem probeerde te slopen. Bij de Amigo kreeg hij dat gewoon niet voor elkaar :) Dus als het even kan, zal ik altijd voor zo'n deken kiezen.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:07

De Pagony's die jij noemt zijn beide staldekens he :). Uit je OP word me het niet duidelijk of je echt een deken voor buiten zoekt of niet :o

Iig, Ej heb ik geen ervaring mee, wel met diverse modellen van Pagony Tiger. Prima dekens, blijven mooi liggen, alleen de gespsluitingen van de bilkoorden willen het nog wel eens begeven met extreme kou, maar dit is natuurlijk wel zo op te lossen met een nieuwe.

Aangezien je 2 friezen hebt, wil ik je sowieso geen BR aanraden, deze vallen niet alleen klein uit, maar hebben ook niet veel breedte vooraan. HH kan wel weer een optie zijn, alleen qua waterdichtheid vind ik ze tegenvallen.

Ik lees dat je de Pagony Deluxe hebt meegenomen, zitten die goed :) ?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:34

Iemand ervaring met deze? http://www.ej.nl/products/10000025/3420131/
Spreekt me wel aan omdat hij 3600 denier is, paard staat binnenkort in een kleine kudde, en ik wil een dikkere deken die niet zo makkelijk te slopen is :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:43

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:44