Het betreft een pony van inmiddels 19 jaar oud. Deze pony staat overdag ongeveer 4 uur buiten met deken op. Helaas heeft hij wel een dikke wintervacht aangemaakt. Dit is erg lastig met het rijden. De pony loopt ongeveer 3 a 4 keer per week. Na het rijden is ze erg nat. Zouden jullie aanraden om haar te scheren? is dit verstandig i.v.m. haar leeftijd?
Hier ook een teddybeertje van 23j en ik scheer gedeeltelijk,dus hals en onderkant buik. Gaat prima en bij erge kou lekker een deken erop. Scheer ik niet dan kan ze de warmte niet kwijt,dan gaat het jeuken en voelt ze zich echt miserabel.
_Reneee
Geplaatst: 12-11-12 00:20
Ik heb het ook gedaan, bevalt prima! Pony wordt er veel vrolijker van!
_Reneee
Geplaatst: 12-11-12 00:20
Ik heb het ook gedaan, bevalt prima! Pony wordt er veel vrolijker van!
Wij scheren een 23 jarige pony hier ook gewoon. Je kan beter hebben dat ze geen haren meer hebben en een dekentje op moeten, dan doet ze bezweet zijn en vervolgens met geen enkele methode meer op te drogen zijn en daardoor kou vatten.
NinaCharlie
Geplaatst: 12-11-12 00:23
Gewoon doen! Bijkomend punt dat in het voorjaar winterharen loslaten ook energie vergt en dit kunnen oudere paarden niet altijd even goed. Scheren helpt daar dus goed bij
franka75
Geplaatst: 12-11-12 00:25
ik zou zeggen scheren en ze beweegt lekker en dan doe je haar benen niet
En idd wat Ninacharlie zegt dan kost het ruien ook minder energie voor een oudje. Mijn pony is er ook happy mee,elke keer weer als ze geschoren wordt staat ze écht te genieten.