Deken voor Welsh Mountain

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamflower

Deken voor Welsh Mountain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 10:42

Voor mijn jonge Welsh A merrie zoek ik een geschikte regendeken met fleece voering.
Er ligt nu een Harrys Horse op, maat 155, die ligt op zich prima, alleen de borstsluitingen zitten bij mijn merrie vrij laag waardoor de deken niet optimaal ligt en dus wat naar achteren trekt en haar beenvrijheid bijna belemmerd.

Zijn er ook dekens die de sluiting wat hoger hebben maar wat niet ten koste gaat van de hals-schoft ruimte?
Liefst eentje met fleece voering en schoftbontje.

Ik heb er al een keer een Rambo deken op gehad, die drukte dus op de schoft.

annibel

Re: Deken voor Welsh Mountain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:44

Hai,

Het beste is maat 135 of 145 dat heeft iemand die ik ken voor zijn grote A pony en dat ligt heel goed.. Succes met je pony

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:58

Bucas deken lag bij mijn (inmiddelse verkochte) welsh heel fijn, smalle pasvorm bij de hals en lag ook dus over de schoft heen, nooit last gehad van naar achter kruipen van de deken en dat was bij andere dekens meestal wel het geval :).

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:51

HAR -> SV

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:51

Ik verbaas me erover dat een 155 past op een a, haha. Normaal gesproken hebben de meeste A'tjes een 145 deken op. Ikzelf heb een sectie b pony, die heeft nu een 155 deken op.
Probeer eens de Harry's Horse Highliner dekens. Op Agradi zijn die genoeg te krijgen. Deze blijven mooi liggen door de hogere hals, hierdoor krijg je niet van die gekke strepen op de borst of op de schoft.