Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Klasien schreef:Mijn paard is afgelopen weekend voor het eerst geschoren.
Ik heb haar nu met 350gr zonder hals staan.
Wel ligt er een 350gr met hals klaar, voor als het kouder wordt. Ik denk als het onder de 5 graden is, dat die er op gaat. En ik wil nog een 100/150gr onderdeken erbij, voor als het echt gaat vriezen.
Hopelijk komt ze zo de winter door.
MirandaFuego schreef:Die warme zou waarschijnlijk meest van de tijd te warm zijn, met de andere kun je makkelijker wisselen en twee tegelijk opdoen, zo heb je voor meer temperaturen een deken.
Zelf heb ik een halsdeken opgehad uit één stuk maar toen gingen ze manen eraan, zonder hals kan ook prima als hij kan schuilen. (het kan eerder inregenen)
maar doe het al jaren zo en nog nooit problemen mee gehad. keeyzie schreef:Mijn fjorden zijn 3 weken geleden geschoren en staan nu onder 300 gram zonder hals.
hebben het nog steeds warm genoeg pas als het echt hard gaat vriezen gaat er nog een deken van 200 gram onder. Een deken met hals haalt helaas niets uit met Fjordenmaar doe het al jaren zo en nog nooit problemen mee gehad.

halsdeken zou ik dus nooit meer op willen. Maar daar staat wel tegenover dat ik z,n hals of helemaal niet meer scheren, of al vroeg in het jaar zodat het Bij kan groeien. Lijkt me Veelste koud zo,n blote hals in de regen en wind.. dan heb ik wel een paard wat overdag buiten staat en ,s nachts in een buitenstal. Voor een (binnen)stalpaard ligt het misschien wel anders