Mijn pony is vorige week net geschoren omdat het met de trainingen niet handig was die vacht. Hij staat dus nog wel met deken maar nu natuurlijk niet zoveel als eerder.
mirgino
Geplaatst: 19-10-12 14:50
mijn paard had 100gr op en staat sinds gisteren weer zonder. het is echt warm,als hij maar iets doet zweet hij al.
Hier staan ze nu ook zonder in de wei. Het is meer dan 20 graden, gewoon te warm met deken op.
Dennis
Geplaatst: 19-10-12 14:52
Die van mij is gister geschoren in een modelletje. Dus loopt nu met een regendekentje ipv 200 gram.
Als ik haar zonder zet is het risico dat ze in de natte drek (het is hier vanmorgen nog noodweer geweest) gaat liggen te groot, dan duurt het uren voor ze weer droog is en haar deken er weer op kan voor vannacht.
Ik heb ze er gistermorgen ook afgehaald. Als het weer kouder wordt kunnen ze er weer op, maar nu is het gewoon te warm onder een deken.
cp112
Geplaatst: 19-10-12 14:53
Ze stonden hier onder 300 grams. Vandaag zonder. Ook die geschoren is (is al wel aardig aangegroeid weer, gewoon zomervacht lengte).
Vanochtend had ik eerst nog 100 grams erop liggen ivm de wind. Maar de zon schijnt nu en de wind is weg. het is in de zon 22 graden maarliefst! Dus lekker even alles afgedaan. Over een uurtje of 2 gaan ze weer naar binnen, want tegen het eind van de middag gaat het wel weer afkoelen.
Bij ons gaat hij nu ook af. In de nacht staan ze nu wel met een 0 grams regendeken. Als de temperatuur straks weer een paar graden daalt, houden ze hun regen deken overdag ook op.
Hier gewoon deken op, zijn wintervacht doet hij ook niet gelijk uit als het een dag wat warmer is.
(uiteraard is het niet zo dat mijn paard eronder staat te zweten, zou dat wel zijn dan natuurlijk af).
Claudia1993_
Geplaatst: 19-10-12 20:54
Ik denk dat ik hem bij mijn pony ook morgen maar af doe. Vind het wel lastig want was van plan hem om te houden, maar 20 graden is wel erg warm en hij heeft best al wel een beetje vacht. Hij gaat vanaf morgen ook 's nachts op stal en aankomende week is het ook niet heel koud, dus laat hem de komende dagen wel af.
Hier teruggegaan van 100gram naar 0gram.. Maarrrrr vanaf woensdag wordt het hier flink koud heb ik gehoord, dus dan kunnen we terug naar boven vrees ik!