Deken sloper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nepal1

Deken sloper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 12:43

Ja, hier nog zo een paard die het leuk vind om de deken te slopen!!! Oplossing gezocht anders heeft meneer t straks nog koud :brr:

Zie de foto's als voorbeeld! De riempjes aan de voorkant trekt meneer gewoon kapot. }>
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik al wet wat dingen gezocht maar wil toch graag jullie hulp. Dit zijn een beetje de opties die ik heb gevonden, maar als jullie nog een idee hebben.....
Weet iemand bijvoorbeeld een deken die je over zijn hoofd aandoet zodat er voor geen riempjes zitten?
Helpt het om anti-bijt middel op de deken te smeren zodat hij er niet aan gaat trekken?
Of moet er een stevigere deken komen? En wat is dan een goede stevige deken?

In zijn stal hangt al een een speeltje voor de verveling maar alsnog blijft de deken leuker om mee te spelen -O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:53

Mijn vorige paard was ook een sloper. Bucas liet hij wel heel, al spoot ik in het begin nog wel antibijt. Ik heb ook nog een stevige canvas deken van hem liggen zonder voorsluiting die al zijn streken ook overleefd heeft. Hij had ook speelgoed op stal, wat ik regelmatig afwisselde en uiteraard ruim voldoende ruwvoer.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:55

Probeer eens een canvas deken , deze zijn een stuk steviger.

Al had het paard van een vriendin hem ook in kleine stukjes weten te verscheuren :')

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:57

Nepal1 schreef:
Weet iemand bijvoorbeeld een deken die je over zijn hoofd aandoet zodat er voor geen riempjes zitten?
Helpt het om anti-bijt middel op de deken te smeren zodat hij er niet aan gaat trekken?
Of moet er een stevigere deken komen? En wat is dan een goede stevige deken?

-

* Ja; deze zie je regelmatig in de westernwereld. Kijk anders eens hier voor een lijst met westernshops: Ods @ [WN-AM] Shops
(zoek bijvoorbeeld op hengstendeken of een deken met een closed front)
* Antibijtmiddel: Ben ik geen fan van en betwijfel of het werkt.... Plus: je blijft smeren.
* Een stevige goede deken: Van Horseware de Rambo serie (dus niet Amigo of Rhino): echt sloopproef en hele fijne dekens!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:12

Ik heb ook goed ervaringen met canvas dekens. Ik had in het verleden ook zo'n sloper maar deze ging heel lang mee.

Nepal1

Re: Deken sloper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 09:08

Bedankt voor de tips!
Krijg volgende week een flesje anti bijt van iemand te leen om te kijken of dit helpt. Bovenstaande deken is nu gemaakt, dus even kijken hoelang deze het vol gaat houden.

Ik wil wel graag gaan kijken voor een canvas deken, hebben jullie hier nog tips voor welke goed zijn?
Zou er graag eentje willen waar ook bilriemen aan te bevestigen zijn.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:23

Mijn canvas deken komt van van meerwijkdekens http://www.vanmeerwijkdekens.nl/ en dan is het de onderste. De deken heeft het heel zwaar te verduren gehad toen paardlief een tijd op boxrust moest, maar heeft het glansrijk volstaan :D . Het enige nadeel is dat er geen staartflap aan zit.