wel of niet scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 13:14

hallo,

ik zit even te twijfelen of ik me pony zal scheren.

hij heeft wel al zijn winterdekentje nu op. maar hij zit al voor de helftin zijn wintervacht :S

mijn pony word elke dag gelongeerd of gereden . rijden doe ik meestal half uur a uur . meestal zweet hij wel naa het rijden.

tijdens het longeren zweet hij niet maar is hij wel erg warm.

het is geen wedstrijdpaard!!, puur recreatief

xJess

Re: wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:14

Tja het is wat je zelf fijn vindt. Als hij erg zweet en het vaak warm heeft is het misschien wel een optie. Maar als ik zou mogen kiezen zou ik het liever niet doen. Mijn verzorgpaard is ook geschoren omdat hij het altijd heel erg warm had. Maar ik vind het vaak lastig wat voor deken ik hem op moet doen. Met hals, zonder hals, 100 of 200 grams.. Je moet natuurlijk ook zorgen dat je echt een dikke deken hebt voor als het heel koud wordt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:18

Je moet ook niet vergeten dat het nu wel extreem warm is.
Dus misschien over een week zweet hij een stuk minder als de temp weer wat is gedaald.
Als je een beetje rekening houdt tijdens de training is het eigenlijk niet nodig. (gewoon regelmatig even stappen tussendoor)
Maar het kan wel, is dan meer werk en oncomfortabeler voor het paard, z'n eigen vachtje past het best!
Hier staan ook nog wat dingen die je kunt lezen!
[SV] Dekens slecht voor een paard?