eczeemdeken om of af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lissie_zigor

eczeemdeken om of af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 20:18

hallo,
ik heb een 9 jarige fjord met zomereczeem en heb een BOETT deken. nou heb ik hem dit jaar redelijk vroeg omgedaan... maar ben nu zo aan het twijfelen om hem af te doen, snachts koelt het wel erg af maar overdag zie ik toch nog hier en daar een vliegje..
iemand vertelde mij dat ik moet wachten tot het 1 keer echt gevroren had.. maar dat heeft het nog (net) niet... wie heeft ook een paard met eczeem en wie heeft het deken nog om/af?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:21

Je kunt het in deze tijd van het jaar wel al van het weer laten afhangen. Droog + windstil (<3 Bft.) = burka aan, regen en wind -> lekker laten naaktlopen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:22

Mijn merrie heeft haar eczeemdeken ook nog om..
Overdag stikt het van de vliegjes/mugjes dus dan heeft het weinig nut ;)

Pas als het goed gevroren heeft en de beestjes dood zijn ga ik een poging doen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:27

Die van mij heeft de deken sinds een week af. Houdt haar goed in de gaten want normaal wacht ik ook tot na de eerste nachtvorst maar tot nu toe gaat het prima.

Kan je de Boett niet over de exceemdeken doen als je het nog niet vertrouwd?

Anoniem

Re: eczeemdeken om of af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:29

Bij mij gaat ie pas af als het een nacht 2 of 3 graden heeft gevroren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:29

MarliesV schreef:
Die van mij heeft de deken sinds een week af. Houdt haar goed in de gaten want normaal wacht ik ook tot na de eerste nachtvorst maar tot nu toe gaat het prima.

Kan je de Boett niet over de exceemdeken doen als je het nog niet vertrouwd?

Boett is een eczeemdeken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:56

Ik verplaats dit topic van MD naar SV omdat dit geen medische vraag is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:22

Die van mij heeft hem momenteel nog om. Als het echt veel regent en wind staat, dan alleen regendeken. Maar voor de rest van de dagen gewoon eczeem, want hij schuurt nog als hij de kans krijgt helaas. Maar is per paard heel verschillend, maar ik merk dat de mijne de laatste maanden vooral veel last heeft van jeuk, dan houd ik hem liever wat langer op :)

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:58

Die van mij heeft hem ook nog om, en hij gaat er pas af als het een keer gevroren heeft. Liever te laat eraf dan te vroeg, zo denk ik erover :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:14

Mijn shetje schuurt nu al een tijdje niet meer. Haar manen zijn al weer gegroeid. Ze heeft de zomer geen deken omgehad omdat het nogal een is is om hem om te doen bij haar. Onze andere het heeft een heel korte periode geschuurt en staat nu ook naakt zonder ook maar iets te schuren. Daarintegen heb ik een paard op stal staan dat nu gigantisch schuurt. Of het echt eczeem is, is helaas ook niet bekend.