goedkope regendeken die hufterproof is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

goedkope regendeken die hufterproof is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 08:43

Mijn paard heeft nog nooit een deken gesloopt. Dus ik kan altijd jaren met dekens doen. Ideaal. Nu moest ze 2 weken terug dus onder een ongevoerde regendeken omdat het toch kouder begint te worden. Dus heb ik een nieuwe Pagony Tiger gehaald. Ze had al eerder zo'n deken en deze heb ik weggedaan met de verkoop van mijn ruin en dus mocht er een nieuwe deken komen. Prima deken, waterdicht, enz.
Maar nu staat er dus sinds kort een nieuw paard bij. Leuk dier, mijn merrie kan goed met deze merrie opschieten. Alleen: mijn deken was nog maar 1.5 week oud en al volledig aan gort getrokken, scheuren erin, enz. Met regen is m'n paard dus ondanks deken alsnog nat. Dit moet dat nieuwe paardje wel doen. Maar ja, je gaat ook niet zeuren, mijn paard staat hier goed, je gaat geen paarden apart zetten, enz.
En mijn paard gaat de sport weer in, dus een deken is wel nodig. Ik koop niet zomaar een nieuwe en een 200 grams krijgt mijn paard nu ook niet op (dan is die zeker ook binnen een week weer kapot en het is nog te warm). Ik heb al bedacht dat ik deze kapotte deken dan maar als overdeken hou en er gewoon een andere waterdichte deken onder ga doen. Voor het koudere weer heb ik dus al dekens liggen. Deze laat ik uiteraard niet kapotbijten.

Mijn budget kan 1 nieuwe deken aan (max. 75 euro) deze winter. Dus ik zoek een ongevoerde (of max. 100 grams) regendeken van goede kwaliteit. Over deze deken gaat dan de kapotte regendeken. En dan hoop ik dat de ondreste deken heel blijft. Maat 205. Wie heeft er tips? Ik heb met geen enkel merk slechte ervaringen: HH, Amigo, merkloos, BR, Pagony. Maar zit er verschil in kwaliteit tussen deze dekens? Er is geen geld voor een duurdere deken, mijn budget houdt op bij 75 euro. Liever 1 van 30 euro dan 1 van 50 euro zeg ik altijd.

Solleke_Noah

Re: goedkope regendeken die hufterproof is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:45

Ik heb wel goede ervaringen met Nika dekens, deze zijn ook vrij goedkoop.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:46

Ook ik ben fan van Nika horseproducts, heeft mooie dekens voor mooie prijzen en een vlotte levering. Ik ben heel tevreden over deze dekens, ook qua pasvorm. En tsja...écht hufterproof is volgens mij geen enkele deken helaas!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 08:51

HalloDan schreef:
En tsja...écht hufterproof is volgens mij geen enkele deken helaas!

Dat is waar, maar het is niet leuk om te zien hoe je deken na 1.5 week van een nieuwe deken tot een vod is omgetoverd. ;(
En tja, als je paard dan een nieuw vriendinnetje heeft ga je dat natuurlijk ook niet ontzeggen.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:53

Inderdaad Nika :j
Die hebben wij ook :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:56

Een tweedehandse kopen met een stevige buitenstof, liefst balistic nylon, of anders minimaal 1800 denier.
De nieuwe goedkope zijn allemaal maar 600 of soms 1200 denier, en dat trekken ze zo kapot.

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:59

Nika! Heb deze deken zelf ook met me dekenslopertje. En hij gaat nu het 2e seizoen! Prima waterdicht, sterk alleen de pasvorm is niet super, maar dat mag je denk ook niet verwachten van zo'n goedkope deken? Ik ben er in ieder geval super tevreden over. ;)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:01

Je deken inspuiten of smeren met anti bijt zodat het anderen paard het slopen afleert. Want er is echt geen deken hufterproef als ze dat spelletje eenmaal door hebben.
Laatst bijgewerkt door geshahquille op 06-10-12 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:02

de enige deken die bij mij overleefd is de buccas, en die is niet goedkoop om aan te schaffen-maar als ik kijk hoeveel jaar hij al meegaat...is hij heeeel goedkoop

kim2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:03

Ik heb ook met een soortgelijk probleem gezeten,ik heb toen inderdaad een andere goedkope deken gekocht en en antibijtspray op gespoten,spul zit in gele fles.....Dat heeft goed geholpen...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:05

ik zou ook voor een 2de handse gaan en dan van horse ware of bucas en dan met die enorme fijne dikke buiten stof

kim2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:07

@keona,dat wilde ik net zeggen! Heb een bucas power voor weinig gekocht en die is nog steeds heel! Erg fijne deken!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:55

2e hands bucas of rambo?

kun je misschien voor niet al teveel geld weer even vooruit..

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:01

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:03

Hufterproof zijn alleen 'new zealand dekens'.
Van bruut canvas gemaakt, onverwoestbaar. Loodzwaar.
Ik ben benieuwd of ze nog ergens verkocht worden.

Cave_equum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:11

Ik denk dat je, zoals al gezegd, geen goedkope 'hufterproof' deken zal vinden ..

Ik heb erg goede ervaringen met Horseware dekens (amigo, de goedkoopste variant is ook al heel sterk) en Bucas. Het kost inderdaad wat om het aan te schaffen, maar bij deze dekens weet je bijna zeker dat ze niet kapot gaan, waardoor je uiteindelijk duurder uit bent. Stel dat je die deken 3 jaar wil gebruiken, weet ik zeker dat de horseware, bucas dekens dat makkelijk vol zullen houden. En als je een goedkope deken koopt moet je die misschien aan aantal keer opnieuw kopen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 16:58

Dees schreef:
Hufterproof zijn alleen 'new zealand dekens'.
Van bruut canvas gemaakt, onverwoestbaar. Loodzwaar.
Ik ben benieuwd of ze nog ergens verkocht worden.

Ik heb er ook nog 1, een maat 195. Dus net te klein helaas. Maar volgens mij worden ze niet meer verkocht. Het waren wel de beste dekens, met ook nog vaak een hele goede pasvorm. Maar ja, niet te tillen. ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:45

Kijk even bij het limburgsruiterhuis,prima site en goedkope dekens.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:25

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:37

Renco in renswoude schijnt in Nederland de enige echte te maken.
Heeft alleen geen website, moet je bellen. :)

En Amigo was hier zo kapot.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:15

In die prijsklasse zou ik QHP aanraden!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:18

als er een pony aan gaat hangen, is geen enkele deken sterk genoeg. zoals al eerder gezegd gewoon wat anti bijt spray opspuiten.