De mijne staat nu nog zonder deken, maar straks word hij toch wel helemaal geschoren (vorig jaar optijd met dekens begonnen, moest ik alsnog scheren dus heb hem nu gewoon nog bloot staan aangezien het sowieso toch weer scheren word en dan zodra die geschoren word de deken erop). Alleen zoals gisteravond had ik les, hele dag regen en we hebben gewoon gereden in de regen. Na die tijd goed uitgestapt (niet meer warm, op adem) en heb hem lekker op stal gezet. Mijn inziens kan dit nu ook prima.
Alleen goed, meneer heeft een behoorlijk grote en erg open stal. Heerlijk dat wel, alleen met de winter voor de deur en het feit dat hij geschoren gaat worden word het toch iets lastiger. Naast hem echt goed inpakken zit ik vooral een beetje met wat ik moet doen als het regent. Vorig jaar was die ook geschoren en dankzij mijn beenbreuk heeft stalgenootje hem gelongeerd en op dagen dat het regende heeft ze hem laten staan. Maar goed ik denk dat ookal is die geschoren je best kan rijden in de regen? Alleen vraag ik mij, uitrijdeken aanschaffen voor het losrijden en het uitstappen? En op dagen dat het regent je wellicht wel gewoon kunt gaan rijden maar de training iets aanpast door het rustiger aan te doen en dan hele training de uitrijdeken erop? Of gewoon zoals altijd en daarna zweetmes erover en wollen (zonder hals) dekens erover? Wachten tot die droog is en dan de normale winterdeken (met hals) erover?
Help me, hoe zouden jullie het aanpakken? Maar ook dat ik weet wat voor dekens ik nog mag gaan aanschaffen.

Groetjes
Die van mij zweten buiten ook wel, maar zijn ook weer snel droog. Binnen was het geen doen, dan droop het zweet ervanaf terwijl ik best rustig reed.