Onverwoestbaar deken, maar wel in een paar dagen leverbaar..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onverwoestbaar deken, maar wel in een paar dagen leverbaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:35

Hallo bokkers!

Voor mijn paard ben ik op zoek naar een onverwoestbaar deken, een horseware deken is helaas niet "dibbes-proof". Nu heb ik wel gezocht op hengstendekens maar deze moeten ze in de ruitershop in de buurt nog bestellen en op internet vind ik ook niet snel een site waar ze new-sealand of hengstendekens hebben die per direct leverbaar zijn. Hij gaat namelijk onverwachts morgen al weg om zadelmak te worden gemaakt dus eigenlijk moet hij dan snel een deken hebben...
Dus, wie heeft de gouden tip en is er ergens een site waar ze onverwoestbare dekens verkopen en hoef ik geen dikke week of zelfs 2 weken te wachten?

Oja, ik wil een deken voor een normale prijs (max 150 euro) en hij moet écht onverwoestbaar zijn. Hij heeft een deken namelijk in een paar dagen al in 1000 stukjes. Ik zoek dus een canvas deken of een deken van 1680d ballistic nylon... En maatje 205 tot 215. Hij hoeft niet zwaar te zijn, dan koop ik net zo lief onderdekens.

Fiebie

Re: Onverwoestbaar deken, maar wel in een paar dagen leverbaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:36

New Zealand dekens hoorde ik laatst :Y)
Schijnen echt onverwoestbaar te zijn.... niet mooi, best wel zwaar, maar onverwoestbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:37

Fiebie schreef:
New Zealand dekens hoorde ik laatst :Y)
Schijnen echt onverwoestbaar te zijn.... niet mooi, best wel zwaar, maar onverwoestbaar

Klopt, raadde ze ook al in de ruitershop aan, maar nu nog een winkel zien te vinden die ze op voorraad heeft -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:39

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:40

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:41

Misschien wat boven je budget, maar onsloopbaar (volgens mijn ruin) is de Bucas....
Ik heb de Smartex Rain (big neck voor die lekkere friezen van mij) en bevalt mij supergoed!!!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:44

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:47

Desnoods neem je er twee, voor de prijs hoef je het niet te laten :)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:49

Mijn paard is geen sloper, maar mijn Weatherbeeta deken is na 10 jaar nog steeds helemaal heel! Hoe deze dekens het bij slopers doen weet ik niet, maar bij normaal gebruik gaan ze wel heel erg lang mee, dus ze zijn redelijk sterk dan lijkt mij.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:02

Uit welke lijn van Horseware heb je de deken die niet sterk genoeg was? Amigo, Rhino of Rambo?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:47

Mijn fjord had die nz deken zo stuk...
Is geen sloper
Doet nl nu al jaren met simpele deken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:48

Horseware schreef:
Uit welke lijn van Horseware heb je de deken die niet sterk genoeg was? Amigo, Rhino of Rambo?

Rhino. Hij had in een paar weken een scheur bij mijn pony gehapt, en die houd er totaal niet van als er paarden aan haar deken zitten... De amigo is 1 keer happen en hangen en die heeft hij al kapot dus dat word m sowieso niet.
Als hij deze kapot krijgt komt er de Rambo Optimo en ben ik het zat.

Heb trouwens vd week een br jos lansink gekocht. Deze had geweldig stevige gespen! Die krijgt hij als het heel koud is op. Heb me ook opgegeven om dat bucas deken te testen!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:57

Bucas is ook goed te slopen hoor :+ Dat monster van mij laat wel zien hoe!
Voorkant is al helemaal dicht gemaakt waardoor je de deken nu over het hoofd moet trekken. Ook krijgt hij hulp van vrienden.
De deken is nu al zo vaak gemaakt, weet niet of die hierna nog te maken is. Dan wou ik ook kijken voor een New sealand deken. Maar voordeel van bucas is de big neck versie, tot nu toe is dit het enige merk wat goed ligt van wat we geprobeerd hebben.

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:02

Wat jij zoekt is een dominick deken! Kijk maar eens op internet. Zijn ECHT goede en heeeeel sterke dekens!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:47

__Marloes schreef:
Horseware schreef:

Rhino. Hij had in een paar weken een scheur bij mijn pony gehapt, en die houd er totaal niet van als er paarden aan haar deken zitten... De amigo is 1 keer happen en hangen en die heeft hij al kapot dus dat word m sowieso niet.

De Rambo deken van Horseware is veel sterker dan de Rhino, die zou je dus eventueel nog in overweging kunnen nemen.
Zelf ben ik er erg tevreden over; nog steeds helemaal heel (ondanks wilde spelltjes met andere ruinen) en na een paar keer wassen ook nog steeds waterdicht.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:44

__Marloes schreef:
Horseware schreef:

Heb trouwens vd week een br jos lansink gekocht. Deze had geweldig stevige gespen! Die krijgt hij als het heel koud is op. Heb me ook opgegeven om dat bucas deken te testen!

Oke, de Rhino is idd niet geschikt voor sloperds; Amigo al helemaal niet. Een Rhino kan wel wat hebben, maar ergens houdt het op. Rambo dekens van Horseware zijn vele malen sterker, want gemaakt van ballistic nylon. Hetzelfde geldt voor de Smartex en Power range van Bucas. Ook beide van ballistic nylon.

Ik zou je dan ook echt aanraden een deken van ballistic nylon te nemen, of idd een new zealand deken, die zijn ook erg sterk (maar ook vaak erg zwaar, voor je paard minder comfortabel en kan schuurplekken geven).

Mocht je voor een Rambo gaan, zou ik persoonlijk voor een echte sloper geen Optimo nemen ivm de split. Een deken die uit 1 geheel bestaat is toch altijd sterker.
Mocht je een Bucas overwegen: wij hebben al onze Bucas dekens nu in de aanbieding, met op alle dekens minimaal 25% of meer korting.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:57

Horseware schreef:
__Marloes schreef:

Oke, de Rhino is idd niet geschikt voor sloperds; Amigo al helemaal niet. Een Rhino kan wel wat hebben, maar ergens houdt het op. Rambo dekens van Horseware zijn vele malen sterker, want gemaakt van ballistic nylon. Hetzelfde geldt voor de Smartex en Power range van Bucas. Ook beide van ballistic nylon.

Ik zou je dan ook echt aanraden een deken van ballistic nylon te nemen, of idd een new zealand deken, die zijn ook erg sterk (maar ook vaak erg zwaar, voor je paard minder comfortabel en kan schuurplekken geven).

Mocht je voor een Rambo gaan, zou ik persoonlijk voor een echte sloper geen Optimo nemen ivm de split. Een deken die uit 1 geheel bestaat is toch altijd sterker.
Mocht je een Bucas overwegen: wij hebben al onze Bucas dekens nu in de aanbieding, met op alle dekens minimaal 25% of meer korting.

Succes!

Welk type rambo zou je me anders wel aanraden dan? Even als bucas? Bij mijn paard is oa dus het probleem dat hij graag in alles wat los maar helaas ook vast zit. Hij vind het heel leuk om met alles zo een beetje rond te lopen, vooral als het geluid maakt en hij ermee kan gooien... Bij bucas zit die flap over de borstsluitingen zeker ook met klitteband vast? Ik ben "bang" dat hij het spelletje dan door krijgt, hapt hij in zijn borst dan krijgt hij een leuk geluidje als hij het lostrekt dus gaat hij ermee spelen en heeft hij het zo kapot...

Paarden -O- hij kan zich ook uuuren vermaken met zijn bal en dekens bij andere paarden (die staartflap is zo leuk want dat beweegt. zo heeft geen enkel deken van mijn pony meer een staartflap) maar een deken bij zichzelf is weer een nieuwe uitdaging he...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:03

Een gemene optie is deken insmeren met cribbox, maar dat wil je zelf ook niet aan je handen krijgen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:27

Ik heb zowel een bucas (gehad) als een rambo, maar ik kan je ivm slopen absoluut een bucas aanraden. Het materiaal van een rambo is, ondanks dat het ook ballistic nylon genoemd wordt, bij lange na niet te vergelijken met een bucas. Het kan gewoon kapot (uit ervaring :P).

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:25

Citaat:
Welk type rambo zou je me anders wel aanraden dan? Even als bucas? Bij mijn paard is oa dus het probleem dat hij graag in alles wat los maar helaas ook vast zit. Hij vind het heel leuk om met alles zo een beetje rond te lopen, vooral als het geluid maakt en hij ermee kan gooien... Bij bucas zit die flap over de borstsluitingen zeker ook met klitteband vast? Ik ben "bang" dat hij het spelletje dan door krijgt, hapt hij in zijn borst dan krijgt hij een leuk geluidje als hij het lostrekt dus gaat hij ermee spelen en heeft hij het zo kapot...

Paarden hij kan zich ook uuuren vermaken met zijn bal en dekens bij andere paarden (die staartflap is zo leuk want dat beweegt. zo heeft geen enkel deken van mijn pony meer een staartflap) maar een deken bij zichzelf is weer een nieuwe uitdaging he...

Zo'n speels paardis leuk, maar met dekens idd lastig!

Wat betreft de Rambo dekens: ieder model zou geschikt zijn, behalve de Optimo. De Optimo is ook absoluut sterk, maar heeft voor hele speelse paarden een zwak punt dat geen enkel ander Rambo model heeft: de split.

Wat betreft de Bucas dekens: Bucas heeft - net als Horseware - meerdere lijnen. Ieder model uit de Smartex lijn en de Power lijn zou geschikt zijn, omdat deze - net als de Rambo dekens - gemaakt zijn van ballistic nylon. Ballistic nylon wordt ook gebruikt voor kogelvrije vesten en is 7 maal sterker dan ander nylon.

De voorsluiting van de Rambo dekens nodigen idd minder uit om mee te spelen dan die van de Bucas dekens. Maar als hij altijd aan de sluitingen zit zou ik idd aanraden om tijdelijk cribbox te gebruiken. Dat smaakt heel vies en normaal gesproken hebben ze dan wel snel door dat ze daar niet aan moeten zitten.