Yes ik heb toch een bucas deken besteld voor mijn paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blomel14

Yes ik heb toch een bucas deken besteld voor mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 10:39

Na lang twijfelen heb ik toch een Bucas Freedom Turnout 300 grams deken gekocht voor mijn paarden.
Ik twijfel niet over de kwaliteit van de dekens, want ik vind het een super deken en ook vindt ik het ideaal dat ik deze periode maar 1 deken op hoef te doen.

Nee, ik ben bang dat mijn grote en brede fries van 1.70 cm er niet in past :) Ik heb dus voor hem een dekenlenger van BR er ook bijbesteld.
Heeft iemand ervaring met deze dekenverlenger en past deze verlenger ook op deze Bucas deken?

Alvast bedankt voor jullie reacties...

MarimaCarona

Re: Yes ik heb toch een bucas deken besteld voor mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:35

bucas heeft een koppel systeem en volgens mij is BR met een gesp

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:16

Als de deken niet past dan zou je kunnen kijken of je kan ruilen voor een Bucas big-neck deken.
Ik heb het probleem met mijn tinker (breed front en flinke hals) dat de gewone Bucasdekens aan de voorzijde te krap zijn. De bigneck dekens vallen goed. Volgens mij zijn die dan alleen in de Smartex-all-in-one-uitvoering te krijgen. Ik weet niet precies wat het verschil is met Freedom Turnout.

jamy112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:23

Ik heb voor mijn brede fries ook een Bucas Freedom Turnout 300 gram gekocht en hij past! Ik was helemaal verbaasd, want ik dacht echt dat ik de deken kon inruilen, maar dat hoeft gelukkig niet.

Wat ik wel jammer vindt is dat die big-neck dekens van Bucas zo duur zijn!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:35

Heb een borstverbreder voor mijn Bucas Turnout Light, die ik al jaaaaaaren heb, ook indertijd besteld, toen ik de deken binnenkreeg (ze hebben een nogal ingewikkeld lengte-maat-systeem, vond ik toendertijd), de lengte bleek okee, maar ik kreeg de borstsluitingen maar amper dicht en de spanning op de schouder-boeg was immens, vandaar dat ik zo'n tussenstuk er voor heb bijbesteld.
Daar loopt-ie, afgewisseld met een Vantaggio regendeken, al weer jaren vrolijk mee rond (Mijne is Tinker x Fries ruin, dus dat is ook nogal een vrij breed borst/hals/schouder stukje).

Overigens is mijn Bucas wel met vaste hals, dat kan in pasmaat/vorm natuurlijk wel schelen. Maar hoewel duur, enorme goede kwaliteit.

Krist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 01:23

Mijn Freedom turnout heeft inderdaad ook een koppelsysteem en volgens mij gaat dat niet samen met het BR verlengstuk? Anders gewoon even passen joh waarschijnlijk mag je de deken wel ruilen als hij niet past toch?