Deken, iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shamila

Deken, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 07:58

Hoi,

Mijn pony gaat voor het eerst dit jaar ook in de winter 24/7 buiten blijven. Normaal gesproken zou ze rond deze tijd van het land worden gehaald en snachts binnen staan met een regendekentje.

Ze blijft nu dag en nacht buiten tenzij het het gaat sneeuwen of echt extreem weer wordt, dan gaat ze van 20.00 tot 8.00 op stal (heel veel regen snachts) Ze kan in de wei schuilen achter een grote schuur en een paar bomen, maar er is geen overkapping.

Nu heb ik een hekel aan veel dekens wisselen, dus heb ik 1 dekentje aangeschaft. een waterdichte 150 grams deken.

Mijn idee is om eerst een lekkere vacht aan te laten maken ipv nu al een regendeken op te leggen en dan wanneer het overdag niet boven de 5 graden komt de winterdeken op te leggen. En wanneer de temperatuur weer stijgt zal ik dan een regendeken opleggen.

Batlow

Re: Deken, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:43

Ik zou geen deken op een dikke vacht leggen, dat is vrij nutteloos. Die van mij staat ook de hele winter buiten, krijgt geen deken. Kan hij prima zelf regelen geloof ik..

Shamila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 09:43

Oke, ik wil wel graag een dekentje opleggen, omdat ze anders zo nat is als het regent en het is een wit paard dus is wel fijn als ze niet helemaal onder de modder zit:)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:50

blijven voelen met je handen onder de deken, verkleumt zij alsnog, heb dan een dikkere waterdichte deken klaarliggen! heb het zelf meegemaakt met 1 vd pony's, ontzettend sneu als ze staan te verkleumen door de deken. altijd genoeg ruwvoer voor haar hebben zodat ze zich ook nog warm kan eten.

Onbekendx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:52

ik moet ook een nieuwe deken voor mn pony, zou ik dan ook een waterdichte winterdeken kopen ??

Shamila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 11:07

Ze kan de hele dag door ruwvoer eten en als het echt heel hard gaat vriezen en ze heeft het koud kan ik er ook altijd een fleecedeken onder doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:23

Heb vorig jaar ook mijn paard voor t eerst 24/7 buiten staan, heb het gewoon aangekeken en pas toen ze wat kouder aan voelde heb ik een deken opgedaan, temperaturen was toen onder 0 al. En dat was ook een 150 grams, toen het echt heel hard ging vriezen (-15) heb ik er een fleece onder gedaan omdat ze het iets koud had en dat ging prima.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:39

Mijn pony is ook wit, modder is er zo af... wil je vanwege modder/viezigheid een deken op doen?

@mariekeannex: dat is wel zo slim, bijna alle winterdekens zijn waterdicht, maar daar ook goed op letten dat je echt een winterdeken koopt en geen dikke stal deken, die zijn absoluut niet waterdicht!

cvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:09

Ik zou gaan voor zonder deken pony'smoeten dat wel kunnen hebben. Persoonlijk zet ik ze liever binnen 's-nachts en vindt voor pony's Bucas & horseware dekens super.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:04

VSW --> SV

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:51

Als de reden is dat je niet wil dat je paard vies word, zou ik in het belang van het paard denken en geen deken om doen.

Als je paard het koud krijgt in de winter zou ik een deken op doen. Maar niet alleen omdat ze anders vies word.

Maar persoonlijk vind ik het nu nog te warm voor een deken (al zie ik wel al overal dekens) dus hoe je dacht over wanneer je een deken op wil doen lijkt me prima