Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hij zal dan nog niet heel vaak en zwaar gereden worden, maar hij krijgt wel altijd een hele dikke vacht. Met flink uitstappen en daarna nog even met z'n fleece deken op moet het gewoon genoeg zijn toch?
Je hebt ook aan een deken niet genoeg,omdat je dan toch verschillende diktes nodig hebt omdat je de functie van de vacht teniet doet met een deken..
branki schreef:Ik zit ook een beetje met dit dilemma.
In het verleden wel eens geprobeerd zonder deken, maar paardje (arabier) bleef heel dun in het haar en is een koukleum. Dus toch maar weer deken op. De laatste jaren zit hij veel dikker in het haar, zelfs met deken. Hij is nu 21 en wordt alleen nog recreatief gereden. Ik ben gestopt met lessen en wedstrijden en zou het met een dikke vacht gewoon wat rustiger aan kunnen doen. Bedoeling was dus om het dit jaar zonder deken te proberen, m.u.v. regendeken bij regen, want daar kan hij echt niet tegen.
Maar nu twijfel ik. Op dit moment is hij onder behandeling bij osteopaath ivm paar blokkades. Zou het toch niet beter zijn om een iets ouder paard zijn spieren warm te houden? In ieder geval wil ik het de osteo ook nog eens vragen, wat zij er van zegt.
emr schreef:http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm
Hier staat veel nuttige informatie over het gebruik van (zweet)dekens.
)
Mijn mening dan. En een ongevoerde deken opleggen zorgt er echt niet voor dat ze te weinig vacht aanmaken.