Sinds ongeveer anderhalf maand ben ik bezig met het doorrijden van een 3-jarige Friese merrie.
Ze begint nu al erg te verharen, waardoor ik me afvroeg vanaf welke tempratuur een deken opmoet.
Ik rij haar door voor de handel en ze is één van de twee paarden die ik aankomende winter tot mijn beschikking heb.
Ik ben allergisch voor veel haren, vandaar dat ik haar het liefst zo min mogelijk zie verharen

Ik meende altijd dat vanaf een graad of 10 buiten een deken op werd gedaan, maar omdat ze dus nu al begint te verharen, vroeg ik me dit af...
Heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Door de kortere dagen veranderd de vacht al maar pas met een graad of 10 gaat er hier een deken op (of iets eerder als ze overdag in de, vaak koudere, regen staat) Wat je wel kan doen is misschien een vliegendeken gebruiken. Heb het idee dat dat toch sowieso warmer is en daardoor wat vachtontwikkeling stopt zonder dat het té warm is.
Ik zou als ik jou was maar eens meerdere van dit type paard bekijken en dan eens naar een KWPN er of Arabier kijken dan zie je het verschil wel qua vacht.