Geen deken in de winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adelabel

Geen deken in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:15

Ben benieuwd of er meerdere zijn die geen dekens gebruiken in de winter. Ik heb altijd het gevoel dat ik mij moet verdedigen, maar ik heb nog nooit kunnen ontdekken dat mijn paard het koud heeft en hij is ook nog nooit ziek of verkouden geweest. Dit moet ik natuurlijk heel erg afkloppen! Ik heb wel een seizoen ooit dekens gebruikt, maar toen vond ik hem er zo sippig uit zien :(
Hij heeft alleen wel problemen gehad in het voorjaar om door zijn vacht heen te komen. Volgens DA waren dit er velen klopt dit? Dus nu twijfel ik wel een beetje om toch overstag te gaan....

Sodeletuut

Re: Geen deken in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:18

Ik gebruik ook geen dekens in de winter, wat een onzin.. Paarden kweken zelf een winterjas die een stuk beter werkt dan een deken. :) En ik rijd toch nauwelijks in de winter, dus voor het zweten onder het zadel hoef ik het ook niet te doen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:18

Tuurlijk niet, lekker zo laten joh! Bij ons kregen geen van onze paarden een deken op en ze deden het prima zo!
Niet dat ik persé tegen deken ben hoor, helemaal niet. Maar als het niet nodig is, waarom dan wel?
Scheelt je ook een hoop gesjouw met stal-, regen-, zweet, binnen-, en buiten-dekens ;)

adelabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 15:56

Had per ongeluk 2 x topic geopend. Bedankt voor jullie reactie.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:58

Mijn haffie hoeft geen deken, heeft zelf een jas om jaloers op te worden en ze staat grotendeels helaas s'winters op stal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:23

Geen. Ik ga toch echt geen gratis jas, die winddicht, warm, zweetafvoerend is, afscheren om er vervolgens een van 200 euro op te leggen die ook nog eens kapot getrokken word.

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:39

mijn vz pony's hebben ook nooit een deken op hoor ze kweken zelf wel een mooie wintervacht :o
mede doordat ze niet van dekens houden :+

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:03