Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Pantykous schreef:Hoi,
ik heb een Rambo Duo, maar dat is hetzelfde systeem. De Optimo heeft alleen een extra split. Ik wil niet meer anders, vind het ideaal zo met die onderdekens. Vind het erg prettig dat ik ze tussendoor een keer kan wassen, en ze blijven perfect liggen. De voering van de regendeken is 100gr. Ook het halsstuk heeft een goede pasvorm, mijn merrie heeft dat een aantal maanden hele dagen opgehad, en geen manen of iets verloren. De dekens vallen ruim.

Ideaal. Tooske schreef:Nou dit was al een maat kleiner als dat ze normaal heeft. En de lengte was veel ste lang hing bijna op zijn knieën en dat bij een paard van ruim 1.70 dat vind ik niet horen. Ook is de deken 2.05 opgegaan bij een paard van 1.84 en zelfs die was dat paard nog bijna te groot.
CK88 schreef:Tooske schreef:Nou dit was al een maat kleiner als dat ze normaal heeft. En de lengte was veel ste lang hing bijna op zijn knieën en dat bij een paard van ruim 1.70 dat vind ik niet horen. Ook is de deken 2.05 opgegaan bij een paard van 1.84 en zelfs die was dat paard nog bijna te groot.
Vreemd! Mijn paard heeft 205, dus zou ik 198 moeten bestellen, maar 190 is dus beter?

Denise1984 schreef:Ik zit er ook over na te denken om deze deken te bestellen. Nu heeft mijn fries nogal een lastige maat.. stokmaat 1.60 maar breed van voren echt het barokke type. Normaal neem ik dus een maat 195 dan zijn ze vaak wel te lang maar zitten ze bij de schouders goed.
Welke maat zal ik nu nodig hebben? of is deze deken niet geschikt voor de bredere paarden? meestal zijn de rambo's niet verstelbaar van voren. Misschien dat ik anders voor de chillton van horseware ga. Heeft iemand daar toevallig ervaringen mee?
de buiten/regen deken passen allebei in de wasmachine. Ik heb ze nu ruim een jaar.

Picassox schreef:Bij Ooteman hebben ze mij de Rambo Optimo afgeraden. Zij vonden dat een vervelende deken: kwamen veel klachten over binnen en bleek nogal eens niet waterdicht te zijn. Heb zelf de Rambo Duo aangeschaft, ben ik super tevreden mee!
Overigens: bij Ooteman is die Rambo Duo nu afgeprijsd ten op zichte van vorige winter!
Bel anders Ooteman even. Zij hebben toen voor mij ook uitgebreid de tijd genomen om uit te leggen waarom je beter de Rambo Duo kunt kopen dan de Optimo. Zat nog een heel verhaal aan vast namelijk!