Welke deken gebruiken bokkers in de winter bij hun paarden die de stapmolen/trainingsmolen in gaan? Hier is de molen niet overdekt dus ik zoek eigenlijk iets dat de rug iig droog houdt bij geschoren paarden in de winter. Echt voor de warmte lijkt mij niet nodig omdat ze zichzelf wel warm lopen, ze gaan hier zowel in stap als in draf in de molen. Hoe gaat dat met de gewone staldeken, regendeken of zweetdeken? Of gebruiken jullie echt speciaal een deken voor in de molen die de borst vrij laat? Ben erg benieuwd naar ervaringen wat juist wel of niet goed werkt.
Als ik het droog is doe ik dat met een gewone staldeken. Maak 'm dan wel los aan de voorkant, klap de sluiting naar achter en doe er even een singeltje omheen zodat de schouder vrij is.
Saika
Geplaatst: 26-08-12 08:35
Ze gaan met de regendeken of winterdeken, wat ze dan ook op hebben, aan de molen. Ik merk wel dat van de bucas regendekens met de stroevere voering de schouders een heel klein beetje kaler worden, niet echt kaal hoor, en in de winter met de gevoerde Amigo dekens die glad aan de binnenkant zijn gebeurt dat niet. Uitstappen aan de molen in de winter met een fleecedeken of als het kouder is een wollen deken op.
Ik gebruik de winterdeken als ze geschoren is, na arbeid laat ik haar met een fleecedeken uitstappen als ze een dikke vacht heeft totdat ze droog is.
quartel
Geplaatst: 26-08-12 10:14
bij ons zijn dekens verboden in de molen....en die is ook niet overdekt. Alle geschoren paarden gaan er in blote kont in ook in de winter. Komt door een deken ongeluk die dodelijk afliep..........kan zo maar gebeuren En de paarden die nu in blote bibs gaan zijn er nooit ziek of snotterig van geworden hoor
Chaos
Geplaatst: 26-08-12 10:14
Met walker dekens. Die heb je in allerlei diktes.
Nouvel
Geplaatst: 26-08-12 10:50
Dominick dekens zijn ook goed te doen in de molen, liggen mooi los op de schouders
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 10:53
Voor de kou ben ik idd niet zo bang, regen op de blote rug en achterhand lijkt me een stuk minder fijn. Vooral voor de kou op de spieren. Naar die walker dekens zal ik eens kijken hoe die qua vorm zijn. Ik heb minipaarden (in een minipaardenmolen ) dus het zal nagemaakt moeten worden want iets kant en klaar zal er vast niet te vinden zijn.