Zweetdeken

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JuliaaahX

Zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 14:00

Ook al is het in Frankrijk, waar ik nu zit, bloedheet en kan je nauwelijks buiten zitten, toch denk ik na over zweetdekens voor m'n paard! :D

In de winter staat Royal onder een 100 grams en later een 300 grams deken omdat ik hem niet wil scheren. Nadat ik met hem heb gereden (gewoon in de bak) is hij toch echt gewoon nat. Gevolg daarvan is dat ik minstens een halfuur moet uitstappen. Vind ik absoluut niet erg, maar ik denk dat ik het idee van een zweetdeken wat fijner vind.

Nou, zoeken op zweetdekens. Ik heb in ieder geval besloten dat ik géén uitrijdeken wil. Maargoed, welke van de zeshonderd zweetdekens wil ik? Sowieso hoef ik geen superdure merkdeken, ééntje van Epplejeck is gewoon geschikt. Maar, daar zit ook weer een verschil tussen. Je hebt bijvoorbeeld een cooler, dan heb je nog een wollen deken en een 'normale' zweetdeken (die ik overigens niet zo leuk vind :+) maar ook deze en deze.

Dus.. Ben ik nou echt zo überoverbezorgd bezig haha? Maar in ieder geval, ik zou graag ervaringen horen met deze zweetdekens of andere (in dezelfde prijsklasse, een zweetdeken vind ik nou eenmaal geen €100,- waard :P). Of gewoon je mening, welke je zou kiezen!

Alvast bedankt :)

SteffiiY

Re: Zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:02

Ik vind de dekens van Eskadron erg fijn, of die van Eurostar, zijn wollen denkens en nemen het zweet goed op.. En drogen ook weer makkelijk.

Souvenir // Horse Power Chiquita // Mifemme

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:06

De wollendekens werken imo het beste als zweetdeken, maar zijn ook wel weer erg warm als het nog niet heel koud is. Ik heb dus beide: een simpele goedkope fleecedeken van een vrij dunne kwaliteit als het herfstweer is, en de wollen als het echt winterweer is.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 14:26

SteffiiY, die van Eskadron en Eurostar zijn niet echt mijn smaak, maar bedankt voor de tip!
Angela, klinkt best logisch wat je zegt inderdaad! Ik zal eens goed gaan zoeken :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 17:09

Heeft er iemand nog ervaringen met een bepaalde zweetdeken? :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:27

Ik heb een Global fleecedeken 2 jaar geleden gekocht bij de Tentenkamp in Rotterdam (deze is er in het najaar weer) en die bevalt goed. Ik heb ook een ander merk fleecedeken daar gekocht maar de merk weet ik niet meer uit mijn hoofd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:51

ik heb een cooler en een fleece van Dominick en die passen mooi en nemen goed zweet op

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-12 09:19

Global, daar heb ik ook een 300 grams winterdeken van! Vind het een fijn ding, zal er eens naar gaan zoeken. Ook Dominick zal ik eens naar gaan zoeken, bedankt voor de tips :)

Moubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:46

Wij gebruiken ook eskadron :)

Photography is a peace of my heart.
www.lubyfotografie.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie