Advies&ervaringen gezocht vliegendekens (Amigo,Rambo,Bucas)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Advies&ervaringen gezocht vliegendekens (Amigo,Rambo,Bucas)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 12:56

Hallo,

Aangezien er nu goede uitverkoop is qua vliegendekens en mijn paard een nieuwe nodig heeft (ze heeft haar oude nog regelmatig om, maar ze krijgt er schuurplekken van). Ben ik opzoek naar een andere deken.

De deken moet verkoelend zijn (UV-reflecterende stof) en met hals (afneembare hals zou helemaal mooi zijn).
De deken moet een goede pasvorm hebben, want de deken mag ABSOLUUT NIET GAAN SCHUREN (ze krijgt de deken 24/7 om). Dus een speciaal stofje op de schouder en op de schoft zou dus handig zijn, of de deken moet zo'n goede pasvorm hebben....

Een buikflap is mooi, maar hoeft niet. Wel moet de deken buiksingels hebben.

Prijs/merk maakt me niet zo erg uit.
Graag jullie adviezen onderbouwend met ervaringen.

(in mijn onderschrift zien jullie mijn paard.)

just_kiki

Re: Advies&ervaringen gezocht vliegendekens (Amigo,Rambo,Bucas)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:45

Amigo bug rug kan ik je aanraden :j afneembare hals.

Mijn paard heeft er nog nooit onder staan zweten (staat in de volle zon zonder schaduw)
en dat 'speciale'stofje zit op de schouder :j

stond er altijd 24/7 onder :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:58

Ik heb de Rambo Itch gehad, maar deze begon te schuren bij de punt van de V in de hals en vouwde daar dubbel. Ook de bevestiging van de borstriemen schuurden op de schouders. Nu heeft mijn paard een wat aparte gang, dus ik vermoed dat dat de oorzaak is van het tweede probleem. Het eerste heb ik al bij meer paarden gezien, de een wat erger dan de ander.
Paard dat ik kende had een Bucas en die lag er goed. Is wel een pyjama, en valt groot, maar was na een buitje snel droog en hij bleef goed zwart eronder. Stof is wel wat minder sterk dan de rambo.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:06

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:38

Heb zelf de bucas gehad die vond ik echt super..bedekt ook van oor tot staat. Heb nu de rambo dat is een hele mooie deken om te zien zit goed maar wel 1 maar..als ze in de wei staat gras te eten is de hals bovenaan niet meer bedekt.minpunt dus maar de hals is wel weer afneembaar .

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:21

mijn paard deed het ook goed onder die amigo deken!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:28

Ik heb een jonge fries (zonder exceem maar staat in vliegrijk gebied) en die heeft een rambo sweet itch hoody op, geweldige deken, super kwaliteit, mooie pasvorm, ik kan niet meer zeggen dan dat het echt een fijne deken is en ik er heel tevreden mee ben, komt ook elke keer weer hartstikke mooit uit de wasmachine! (als hij hem om heeft dan ook 24/7 overigens, alleen op dagen dat het bewolkt is en de hele dag regent heb ik hem af want dan wordt het een natte kleffe bende (of doe 's avonds een droge op want heb er 2) hij droogt wel heel snel als het tussen de buien gewoon goed weer is)