Ik ben altijd zo blij als ik mijn shet eindelijk uit die enorme vacht heb en dan heeft hij er twee maandjes plezier van en nu is hij alweer een dikke vacht aan het krijgen. Je ziet het al heel goed bij hem. Hebben jullie paardjes dat ook??
Boetjewoor
Geplaatst: 10-08-12 21:31
Ja , de haflinger pluizen zijn alweer aan het groeien.
neisti
Geplaatst: 10-08-12 21:34
mijn ijslander laat nu ook alweer zijn zomerhaar los en begint dus zichzelf alweer "winterklaar" te maken. Bij de "noordelijke" rassen heel normaal.
Heb me shet 5 weken geleden geschoren...(behalfe buik want toen deed de machine het niet meer) nu 5 weken later is het al evenlang als der buik.. (ofterwel giga dik pak wéér ) *zucht*
Lous
Geplaatst: 10-08-12 21:46
Bij shetlanders is dat altijd heel opvallend en herkenbaar, hebben onze shetten ook altijd. Mijn haflinger is flink aan het verharen. Lang leve de furminator.
De dagen worden weer korter, helaas... Dus de haren komen weer. Al moet ik zeggen dat Tommie nog aardig strak in zijn velletje zit.
Sjolvir
Geplaatst: 10-08-12 21:50
AnnemiekvM schreef:
De dagen worden weer korter, helaas... Dus de haren komen weer. Al moet ik zeggen dat Tommie nog aardig strak in zijn velletje zit.
Inderdaad, de paarden hier hebben ook geen kalender nodig, die weten alweer precies hoe laat het is. Maar ja, je kan ook maar beter op tijd zijn met je winterjas. Vannacht schijnt het her en der ook maar 5 graden te zijn geweest.
Ik wil niet scheren, het enige wat ik scheer is in het voorjaar de borst en buik een stuk zodat hij de warmte kwijt kan. Verder moet hij het echt zelf doen.
belletjes
Geplaatst: 11-08-12 14:07
natuurlijk alle paarden hebben dat maar in een dierenwinkel kun je een kammetje kopen het is eigelijk voor honden maar dat maakt niet uit en je kan daar al de winterharen mee uit halen anders moet je heel lang wachten tot al die haren zijn uitgevallen!
KnoLLyBoLLy
Geplaatst: 11-08-12 23:26
Mijn shettie is ook al behoorlijk in de rui ,wordt ze weer zo'n teddybeer!
Ik zag net dat bij die van mij ook weer wat haartjes loslieten, maar niet heel erg. EEn regenbui zou wel welkom zijn af en toe voor de paardjes. Die kunnen daar zo lekker van genieten als het zo heet is af en toe een bui erover heen.