Regen en een vliegen deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Regen en een vliegen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:18

Ik wil een vliegendeken kopen voor mij paard ,die onder de bulten zit..alleen als het regend word die deken zeiknat,en lijkt me dat niet echt fijn voor hem...nu was ik al op zoek naar een vliegendeken met grotere gaten ,zodat zijn haren overend kunnen om weer te drogen..
maar is dat ook zo? zal die het koud krijgen als die deken nat is?
Hoe doen jullie dat?

Daks

Re: Regen en een vliegen deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:20

o ik volg even want dat dillema heb ik ook.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:21

Als er erge weersvoorspelling zijn wordt mijn deken ook zeiknat en loodzwaar. Dan laat ik hem af, insecten kunnen namelijk niet in de regen vliegen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:24

emma525 schreef:
Als er erge weersvoorspelling zijn wordt mijn deken ook zeiknat en loodzwaar. Dan laat ik hem af, insecten kunnen namelijk niet in de regen vliegen.

nou ik was van de week even met hem aan het wandelen ,toen er weer een hosbui uitbrak...en het leek wel of ze toen juist overal vandaan kwamen die dazen etc |(

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:25

Je hebt wel een vliegendeken die waterdicht hoort te zijn: de buzz-off rain van Bucas. Stalgenootje heeft hem echter al 2x teruggestuurd omdat het deken zo lek als een mandje was. Voor kleine buitjes is het misschien genoeg maar de stortregen houdt het niet tegen.

Ik lees ook even mee, de fries is ook allergisch voor alles wat prikt, maar die haal ik ook regelmatig zeiknat uit de wei met een loodzware deken.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:34

Olympus_ schreef:
Je hebt wel een vliegendeken die waterdicht hoort te zijn: de buzz-off rain van Bucas. Stalgenootje heeft hem echter al 2x teruggestuurd omdat het deken zo lek als een mandje was. Voor kleine buitjes is het misschien genoeg maar de stortregen houdt het niet tegen.

Ik lees ook even mee, de fries is ook allergisch voor alles wat prikt, maar die haal ik ook regelmatig zeiknat uit de wei met een loodzware deken.

tja maar ik denk als hij waterdicht is ,hij het weer erg warm krijgt als de zon weer schijnt...

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:41

Rambo heeft ook een regendeken die je onder de vliegen deken kan bevestigen.

Mijn paard heeft licht zomer eczeem en staat onder een Rambo Sweet itch hoody(staat in de zomer 24/7 buiten). Mijn ervaring is dat de deken vrij snel opdroogt ( binnen een uur na een flinke bui ).

Mochten ze echt heel de dag regen opgeven ( wat nog wel is gebeurd in nederland ) en het is maar rond de 15/16 graden dan doe ik er een 0 grams regendeken zonder hals overheen. Maar zoals de afgelopen paar weken was het regen met 20/22 graden dan laat ik hem gewoon zo staan.
Zonder deken is voor mijn paard geen optie in de zomer, dan vergaatie in een paar uur van de jeuk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:42

Ik weet niet wat voor vliegendeken je het beste kunt nemen. Wat je wel hebt als je een vliegendeken met grotere gaten neemt is dat deze vliegendeken niet goed beschermt tegen vliegen omdat ze kunnen prikken in die gaten.
Kun je anders geen regendeken nemen die niet gevoerd is? Waar de regendeken ligt kunnen de vliegen niet prikken omdat de deken helemaal dicht is.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:52

C_arola schreef:
Ik weet niet wat voor vliegendeken je het beste kunt nemen. Wat je wel hebt als je een vliegendeken met grotere gaten neemt is dat deze vliegendeken niet goed beschermt tegen vliegen omdat ze kunnen prikken in die gaten.
Kun je anders geen regendeken nemen die niet gevoerd is? Waar de regendeken ligt kunnen de vliegen niet prikken omdat de deken helemaal dicht is.

ja die doe ik hem al op als het veel regend,maarja als het dan weer 25 graden is ,dan vind ik het ook weer erg warm voor hem 8-)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:39

Horseware heeft een nieuwe deken:
Amigo Aussie Allrounder.

Daarnaast heeft HW een waterproof liner die onder bepaalde typen vliegendekens kunnen, die zijn er speciaal voor om je paard droog te houden bij hogere temperaturen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:59