Schuren aan staart.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjojo

Schuren aan staart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 14:26

Hallo, ik heb reeds enkele keren gezien dat mijn merrie haar staart heeft geschuurd. Het schuren zelf heb ik niet gezien. Haar manen schuurt ze niet. Ik ontworm ze regelmatig maar heb ze enkele dagen geleden nog eens ontwormd voor de zekerheid. Het schuren is ook niet elke dag maar eens om de zoveel tijd is haar staart echt een warboel en zijn er veel haren afgebroken |( .
Hebben jullie een idee waardoor dit kan zijn?
In de trailer staat ze met haar staart tegen die ijzeren staaf, kan het daaraan liggen dat ze jeuk krijgt?
Heb ook al gecheckt op beestjes maar niets te zien.

Wat zouden jullie doen, de staart een keertje wassen of iets anders?

rOcky_lofz

Re: Schuren aan staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:32

zoiezo een keer goed wassen, evt iets van vaseline of uierzalf insmeren, dat kreeg ik van de week ook te horen, dat dat schijnt te helpen, resultaat nog niet echt gezien, omdat ik er deze week niet ben, maar ja kan het proberen ;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:42

Ik smeer in dat geval met aloe vera. Werkt echt super, en ze staan dan zeker een week niet meer te schuren :)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:57

Mijn pony doet dit ook :j, zonder rede naar mijn idee. Volgens mij is het een soort van gewoonte geworden.
Ik raad je wassen met tea tree shampoo aan, dan is merkbaar het minder!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:50

Bio oil wil ook wel helpen, kan je halen bij de drogisterij.
Een plantenspuit vullen met water en daarbij een paar druppels bio oil 2 keer daags spuiten.

laudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:49

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 15:26

Dus het is niet zo dat ik schrik moet beginnen krijgen dat ze ook haar manen gaat schuren (die zijn nog steeds perfect)?
Goed dan ga ik eens haar staart en achterste in een sopje zetten.
Bedankt!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:30

mijn paard schuurt ook weleens dr staart met name in het warme weer komt mede denk door de kleine mugjes.. maar wassen is nooit verkeerd

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:59

De staart af en toe uitborstelen, losse haren jeuken.

Wat krijgt je paard te eten? Mogelijk zit er iets in het voer wat jeuk veroorzaakt? Of heeft ze ergens anders op haar lichaam wat waar ze niet bij kan en toch aan probeert te schuren?

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:57

Bij mij hetzelfde probleem.. Ik lees even mee.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:01

Goed wassen, en goed insmeren, er bestaat zoveel spul daarvoor :)

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 20:29

heb haar staart zaterdag gewassen, gewoon met schapoo die ikzelf gebruik (voor die ene keer dat ik mijn paardje haar staart was) en ik moet zeggen amai die was vuil :D . Daarna zeer goed uitgespoeld en wat ontklitter erin enn.... het resultaat mocht er zijn, een lekkere dikke staart. Het beste is dat ze tot nu toe niet meer geschuurd heeft, laten we hopen dat het zo blijft.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:45

Die van mij had dat ook heel erg, niks dat hielp..
Maar heb nu een fles die echt heel goed werkt..
't is €18,95 per fles
Ik zal morgen is kijken voor het merk

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:11

De mijne deed het toen we haar net hadden ook, zag soms witte schilfers in de haren bij de staartwortel. Ik spray er nu een paar keer per week klitwortellotion van het kruitvat op (€2.50 voor 500ml) ze heeft de afgelopen 3 maanden nog maar 2 of 3 keer geschuurd, met haar manen doet ze gelukkig niks. Aangezien het spul niks kost blijf ik maar gebruiken. Hihihi

belletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:13

je kan de staart met isobetadinezeep wassen of je kan het ook insmeren met uiercreme werkt heel goed ! je kan het kopen in de kruitvat ofzo en is helemaal niet duur !!!!!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:22

Mijn paarden schuren ook wel eens. Heb in ieder geval borstels opgehangen. Dan schuren ze het al niet meer kapot. Verder regelmatig wassen en smeer ik het in met Sweet Itch! Werkt super! Op de trailer doe ik een staartbeschermer om :)

belletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:35

Erpel schreef:
Mijn paarden schuren ook wel eens. Heb in ieder geval borstels opgehangen. Dan schuren ze het al niet meer kapot. Verder regelmatig wassen en smeer ik het in met Sweet Itch! Werkt super! Op de trailer doe ik een staartbeschermer om :)

borstels lijken me ook wel handig en schuren die dan echt aan die borstels en zijn dat dan harde borstels en hoeveel heb jij er hangen ?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:38

Ik heb ook borstels in de stal hangen en die van mij zoekt altijd de borstel op om te sturen, zelfs voor zijn manen. Ben er wel blij dat hij de borstels pakt, want zo schuurt hij zich in ieder geval niet open.
Ik heb die van Mair die je bij de paardendrogist kunt kopen.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:47

Ik heb gewone harde borstels, oude veegbezems en nieuwe harde borstels van de Action opgehangen. Heb er best veel hangen.. maar heb dan ook een in/uitloop stal voor drie paarden. Ze schuren er alles aan, staart, manen, hoofd en buik etc. Ideaal! Werkt nog het beste, schuren kan je toch niet altijd voorkomen en zo zoeken ze zelf de borstels op en schuren ze het niet kapot.

belletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:10

Erpel schreef:
Ik heb gewone harde borstels, oude veegbezems en nieuwe harde borstels van de Action opgehangen. Heb er best veel hangen.. maar heb dan ook een in/uitloop stal voor drie paarden. Ze schuren er alles aan, staart, manen, hoofd en buik etc. Ideaal! Werkt nog het beste, schuren kan je toch niet altijd voorkomen en zo zoeken ze zelf de borstels op en schuren ze het niet kapot.

das wel handig ga ik ook eens proberen !!!!!

NozemEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:09

bij mijn fjord helpt het als ik vliegenspray goed tussen de haren bij de staartwortel spuit. vooral nu met de mugjes gaat hij weer schuren..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:59

Ik had echt geweldig spul; elke dag insmeren in de staart en paard had geen jeuk meer! Helaas is die met de verkoop van het paard meegegaan. Het was iig geel/groenig! Maar iig goed wassen/spul zoeken!

NaamNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:06

Insmeren met Aloe Vera, Cannabiszaadolie, of Kokosvet. Gewoon goed insmeren.