welk vliegenspray is beter tegen vliegen, muggen enz...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovezarana

welk vliegenspray is beter tegen vliegen, muggen enz...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 14:35

Ik heb even een vraagje....
Want ik ga maandag een week op vakantie en dan wil ik mijn paard dag en nacht buiten zetten in de wei (dat is ook de 1e keer).
Ze zeggen dat na 4 uur tot ongeveer 10 uur s'avonds er van die vliegen zijn waar paarden heel erg veel jeuk van kunnen krijgen.
M'n paard heeft daarom ook haar hele staart en de helft van haar manen eraf geschuurd. Nou was mijn vraag wat ik het beste kan gebruiken, want een vliegendeken helpt niet want die ligt er na een paar uur al weer af. Als je welleens bij de welkoop komt, hebben ze daar ook vliegenspray maar welke is het beste?

gr.

lines

Re: welk vliegenspray is beter tegen vliegen, muggen enz...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:49

Ben bang dat een vliegenspray in dit geval niet afdoende is, die werkt hooguit een paar uur.
Als je paard nu al manen en staart afschuurt terwijl het niet hele dagen op de wei staat, hoe moet het dan straks... Denk dat een ezeemdeken hier een betere optie is.

lovezarana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 17:11

lines schreef:
Ben bang dat een vliegenspray in dit geval niet afdoende is, die werkt hooguit een paar uur.
Als je paard nu al manen en staart afschuurt terwijl het niet hele dagen op de wei staat, hoe moet het dan straks... Denk dat een ezeemdeken hier een betere optie is.

oke, maar ik moet iets hebben dat makkelijk is. en een exzeemdeken ligt er zo weer af want ze gaat dan bokken en alles en dan ligt het er zo weer af dus dat denk ik niet de goede oplossing.

Nellekeee

Re: welk vliegenspray is beter tegen vliegen, muggen enz...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:13

Een exceemdeken krijgen ze met bokken er niet af hoor, als je een beetje goede kwaliteit koopt zit je paard helemaal ingepakt en krijgt hij/zij dat niet zomaar uit.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:13

ik gebruik zelf veerust (helpt bij mijn pony heel goed) en verder heb ik voor de jeuk een pot poeder van sweet itch en een pot met een soort zeep wat je in de manen kunt maseren tegen de jeuk ook van sweet itch (als je het zo schrijft haha ;)

lovezarana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 17:38

xmarloesx2 schreef:
ik gebruik zelf veerust (helpt bij mijn pony heel goed) en verder heb ik voor de jeuk een pot poeder van sweet itch en een pot met een soort zeep wat je in de manen kunt maseren tegen de jeuk ook van sweet itch (als je het zo schrijft haha ;)

dankje, weet je ook waar je dat kan kopen dan?

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:02

lovezarana schreef:
xmarloesx2 schreef:

dankje, weet je ook waar je dat kan kopen dan?

hihi geen dank!, jaahoor de vee rust kan je bij de welkoop kopen of de boerenbond is het zelfde!
ik vind het wel redelijk aan de prijs volgensmij rond de 13 euro maar het helpt wel heel goed bij mijn pony,

btw die poeder en die soort van zeep van sweet itch is tegen exceem en jeuk, dus niet tegen de vliegen sorryy haha ;)
maar die veerrust kan je dus gewoon bij de welkoop of boerenbond kopen!