Welk masker zonder oren, maar met neus (en UV-filter)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Welk masker zonder oren, maar met neus (en UV-filter)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 12:44

Ik heb twee paarden met een hele witte neus. Ook de zijkanten van de neus/lippen en onderlip zijn wit.
Voor mijn merrie (de rechter op de foto) heb ik ooit een Crusador-masker gehad. Deze werkte goed, maar is wel nogal prijzig en ik ben benieuwd of er goedkopere opties zijn die net zo goed werken.

Ik ben op zoek naar een masker zonder oren, met neusflap. Het liefst een neusflap met uv-filter en groot genoeg om de hele neus (en de zijkanten?) te beschermen.
Als ik op internet ga zoeken, vind ik veel maskers met neusflap die niet eens de neus bedekken, zoals deze:
http://www.horze.nl/on/demandware.store ... cgid=horse
Daar heb ik dus niets aan.

Mijn paarden staan 24/7 op de wei en ik heb niet de mogelijkheid om bij iedere bui de maskers af te gaan doen en zodra de zon weer gaat schijnen, ze weer om te doen. Dus de maskers moeten ook veilig zijn in de regen. De paarden moeten er dan gewoon doorheen kunnen blijven kijken. Niet dat de regendruppels de mazen vullen, waardoor de paarden niet meer goed kunnen zien.

Door de afgelopen week van hoge temperaturen met veel regen en zon, zijn de neusjes nu erg verbrand en hebben mijn paarden veel pijn.
Vooral mijn merrie stond er gisteren heel zielig bij. Ze at niet, durfde de vliegen niet meer weg te jagen, durfde niet meer te briesen. Alles deed haar veel pijn. Het is zo zielig!

Ik heb wel een goede zonnebrandcrème voor ze. Maar dan zou ik voor werktijd (ik begin om 7 uur) de neuzen moeten insmeren en ik kan er dan op z'n vroegst weer om 17 uur zijn.
Zonnebrandcrème beschermt niet de hele dag en zeker niet als het tussendoor ook weer gaat regenen.

Ik hoop dat iemand de perfecte oplossing voor me heeft!

Mijn arme paardjes gisteren:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHBVP8KK.jpg

tamary

Re: Welk masker zonder oren, maar met neus (en UV-filter)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:23

Het is vaak de zon op de ochtenddauw die voor het verbranden zorgt. Als je dus 's morgens vroeg kan smeren kom je al een heel eind.

Ik had een masker met grote neusflap, maar die is gesloopt. Merk kan iets van busse of imperial riding geweest zijn, maar merkloos kan net zo goed. Oren zijn vaak van heel dun materiaal, dus die knip je zo af als je ze niet wil.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:23

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 23:30

Ik heb die van Horze, uit je OP en bij mijn merrie bedekt ie zeker wel de neus :j ben er wel tevreden over. Mocht je ze zonder orwn willen, knip je ze er gewoon af.
Maar je moet je ook afvragen hoe handig dat is, hij loopt lang door aan de zijkanten en die van mij is er geloof ik al op gaan staan :+

Of ie over de neus komt is niet pasvorm afhankelijk, maar hoe geoot het masker is tov het hoofd van je paard. Daarvoor moet je m toch eerst passen.

Pas overigens wel op, met nu een neusflap opdoen. Heb ik ook gedaan, nadat het flnk verbrand was, maar helaas merkte ik savonds dat de flap teveel had geschuurd en haar vervrande neus dus was gan bloeden :(:)
Ik heb nu in het weekend flnk gesmeerd met zonnebrand en 's avonds met vaseline. Als haar neusje is genezen gaat het masker weer om.

Ipsilonka

Re: Welk masker zonder oren, maar met neus (en UV-filter)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:26

Ik heb ook een cashel, fijn ding!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:41

Bedenkt voor jullie reacties!

Ik heb een Crusador gehad, Mathilde en Ipsilonka :)
Ik hoop alleen dat er ook iets goedkopere oplossingen zijn.
En wat ik me afvraag: Mogen ze deze maskers om houden als het regent?

Daarnaast hebben we het vermoeden dat het aan de wei ligt.
Ze hebben tot 29 juni op 'de grote wei' gestaan. Tijdens het mooie weer van Pinksteren stonden ze daar ook en zijn de neuzen niet verbrand.
Op 29 juni zijn ze naar 'de kleine wei' (overkant van het fietspad) gegaan.
Vorige week is het wel warm geweest met zon, maar zulke vreselijke verbrandingen als nu heb ik in die 10 jaar met mijn merrie nog nooit meegemaakt.

We hebben nu het vermoeden dat er iets op de wei heeft gestaan waar ze ziek van zijn geworden (Jacobskruiskruid? Al schijnt dat pas na een paar maanden tot uiting te komen en hebben wij de wei altijd heel goed gecontroleerd op giftige planten en stond het er naar ons weten niet op).
Gisteren hebben we met spoed de grote wei weer in orde gemaakt en ze overgezet in de hoop dat het snel beter gaat!
Extra zorg is dat mijn merrie drachtig is en ik haar natuurlijk absoluut NIET bloot wil stellen aan gevaren.
Maar het leed is geleden. Nu goed in de gaten houden en hopen dat ze snel verbeteren. Anders komt er een veearts bij voor eventueel antibiotica en bloedmonster.