Welke vliegendeken?? Smalle borst / brede borst.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Galja

Welke vliegendeken?? Smalle borst / brede borst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 22:37

Na een aantal seizoenen zijn mijn vliegendekens aan vervanging toe :')
Op dit moment dragen mijn paardjes vliegendekens van QHP met losse hals.
Opzich ben ik er tevreden over maar ik merk dat ze door de jaren heen een beetje 'uitgelubbert' zijn zeg maar ( en hier en daar een gaatje :o )
Oftewel, de pasvorm is niet meer optimaal en dit zorgt voor schuurplekken en naar achter zakkende dekens.
Nu ben ik op zoek naar nieuwe dekens maar (net zoals een paar jaar geleden) zie ik door de bomen het bos niet meer...heb toen al enkele merken uitgeprobeert maar de dekens van QHP kwamen toen als beste eruit. Nu zijn er inmiddels weer tig andere merken en modellen...

Ik ben voor mijn smalle pony op zoek naar een vliegendeken ( liefste met losse hals) die dus smal valt aan de voorkant zodat hij niet maar achteren schuift.

Voor mijn 2 paardjes ( stuk breder) ben ik juist op zoek naar dekens die wat ruimer vallen aan de voorkant, ook met (losse) hals.

En dan natuurlijk dekens waar ze niet onder gaan staan zweten, zo licht en ademend mogelijk...

Wie heeft er goede ervaringen met bepaalde dekens bij smalle of juist brede paarden?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 00:06

Bucas voor smalle paarden, Weatherbeeta voor brede(re) paarden is mijn ervaring.

Syberdepiep

Re: Welke vliegendeken?? Smalle borst / brede borst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 08:52

Ik heb net een HH vliegendeken besteld, de nieuwste variant met grijze elastische inzetstukken. Lijkt op die van Rambo, qua prijs vond ik deze wat aangenamer en hoop dat ie past als ik hem binnen heb. Heb een friese ruin dus ben benieuwd.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:44

Verder niemand? :o

Bucas valt smal, dat weet ik omdat ik oa een regendeken heb van Bucas.
Heb mijn oog laten vallen op de Bucas Buzz off rain voor mijn smalle pony.
Staan ze alleen niet erg snel te zweten onder die deken?

Ben benieuwd naar verdere ervaringen van vliegendekens bij paarden met brede borst...

brittney98

Re: Welke vliegendeken?? Smalle borst / brede borst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:53

Ik heb 1 van de welkoop ook met losse hals. Heb hem nu 3 jaar hij is nog niet kapot. Hij past op mijn smalle bijrijdpony maar ook op mijn brede fjord. En de prijs valt opzich ook nog wel mee

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:41

Voor bredere paarden zijn de Rambo Fly Protector dekens erg fijn. De V-voorsluiting geeft e\xtra ruimte bij de hals, borst en schouder.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:27

Ik heb een vliegendeken van Epplejeck met vaste hals, fijn deken voor een goede prijs en past goed bij paarden met bredere schouders. :j

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 10:13