Welke eczeemdeken voor sloperds??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Estera

Welke eczeemdeken voor sloperds??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 12:40

Ik zit helemaal niet in deze materie, maar mijn jongen 4-jarige pony hengst heeft jeuk. Veel jeuk. Enkele dagen terug heeft hij een eczeemdeken om gekregen (zo eentje die over het hoofd gaat) en dat lijkt hem veel rust te geven. Of hij eczeem heeft weet ik niet, maar gek worden doet hij wel en met de deken zie ik een enorme verbetering.

Nu is het probleem dat hij bij mijn eveneens 4-jarige Shet hengst in staat en uiteraard is dat dolle pret, maar de deken overleefd het voor geen meter! Elke dag zit er wel een nieuwe scheur in.

Wie oh wie kan mij een goede sterke deken aanbevelen die mijn pown beschermt en rust geeft, maar die ook een beetje sloop-proof is?

We hebben het hier over een pony die nu een deken op heeft van 155.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:38

De Rambo Sweetitch Hoody is een vrij sterke eczeemdeken. Maar 100% sloopproof is helaas geen enkele eczeemdeken.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:40

Horseware schreef:
De Rambo Sweetitch Hoody is een vrij sterke eczeemdeken. Maar 100% sloopproof is helaas geen enkele eczeemdeken.

Nou ik vind de rambo juist alles behalve sterk , vind dat er erg snel gaten in komen als er geschuurd word enz .

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 07:54

Haha Sjors, ik neem aan dat je daarmee suggereert dat ik de deken in moet spuiten met anti-bijt? Wel eens 2 hengsten met elkaar zien spelen? Kan volgens mij geen anti-bijt tegen op.

Ik snap dat geen enkele deken sloop-proof is, maar dit is helaas geen doen. Van het weekend moeders maar weer lief aankijken om de nieuwe scheuren te fixen.
Maar ik ben toch zeker niet de enige met een pony met deken om die bij anderen instaat? Hoe gaat het daar dan?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:58

Ik ben zeer tevreden met de Boett, is sterke stof! Alleen moet je hem wel regelmatig uitkloppen en af en toe wassen, dan blijft hij het beste. Die van mij heeft dan wel flinke beschadigingen, maar wat wil je als je paard graag over prikkeldraad heen hangt. normaal staat er nog schrikdraad voor, maar in sommige weilandjes is geen stroom, en dan sloopt ze de boel alsnog, maar zolang ze binnen stroom staat blijft de deken prima.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:00

Ik heb twee dekens en ik wissel af. Dus als er weer een scheur in de ene zit, krijgt ze de andere weer op en vice versa. Ik heb gewoon een exceemdeken van het huismerk van epplejeck, en er gaat ongeveer 1 deken mee per seizoen. Daarna gebruik ik de onderdelen. Een oude heb ik ook al omgebouwd tot halsdeken.