zomerdeken waterdicht maken zodat het een regendeken wordt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piniewinie

zomerdeken waterdicht maken zodat het een regendeken wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 11:55

Hoi,

Misschien een stomme en rare vraag maar ik vroeg me af of je een zomerdeken waterdicht kan maken of laten maken bij een ruitershop zodat het eigenlijk dezelfde functie heeft als een 0 grams regendeken.

Aangezien een zomerdeken vaak toch iets goedkoper is dan een 0 grams regendeken (A)

groetjes Linda

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:58

Nee, dat kan niet. De stof zal nooit dicht genoeg geweven zijn om deze waterdicht te kunnen maken. Het waterdicht zijn heeft daarmee voor een heel groot deel te maken. Zo'n flesje of spray "waterdicht" zal zo goed als niets uithalen op een gewone katoenen zomerdeken.

En als je de aanbiedingen goed in te gaten houdt, is voor 30 euro wel een waterdichte deken te vinden hoor :j

piniewinie

Re: zomerdeken waterdicht maken zodat het een regendeken wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:33

Oke, duidelijk dat is geen optie dus haha.
Ja een 0 grams regendeken is denk ik nuttiger dan een zomerdeken dan ofniet? of zijn er ook zomerdekens die waterdicht zijn netzoals een regendeken?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:34

En 0 grams waterdichte deken is de dunste soort regendeken die je kunt vinden. Dat is dus al de zomerdeken onder de regendekens. Maar let wel: als het boven de 15 graden is, is zo'n deken wel echt (te) warm hoor!

piniewinie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:42

Ja maar bij temperaturen boven de 15 graden en regen is het niet zo erg alsie natregent.. dan issie zo weer droog. het is meer net als vandaag, ik heb namelijk wel winter buitendekens die waterdicht zijn..maar de dunste;) is 200 gram haha dus dat is zeker geen optie vandaar dat ik even aan t rondvragen ben over regen/zomerdekens

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:48

Als je echt een paard hebt dat het snel koud heeft, dan kan een 0 grams regendeken met dit weer een oplossing zijn. Meestal is de temperatuur dusdanig dat ze het alsnog niet koud krijgen met veel regen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die het met 15 graden (dat is het hier nu) toch koud krijgen als het onophoudelijk blijft regenen. Een 0 grams regendeken halen is dan toch de oplossing, want een andere deken zal deze hoeveelheid regen nooit tegen kunnen houden.

piniewinie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 12:51

Nou even afkloppen dan :) mijn 2 buiten winterdekens zijn beide waterdicht en zijn tot nu toe nog elke stortbui of dagenlang regen doorgekomen:) maar dan ga ik inderdaad toch maar een regendeken halen, heb nogal een gevoelig paardje soms..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:05

Ja, en een 200 grams gaat nu wel echt veel te dik zijn. Goed zoeken via google op "paarden deken aanbieding" of "paardendeken opruiming" maakt vaak dat je meerdere sites tegen gaat komen met goedkopere dekens. Zo heb ik ook "voor nood" 2 waterdichte dekens voor mijn normaal dekenloze paarden kunnen scoren voor heel weinig :j (en die ook al nodig gehad toen het 2 weken terug ineens heel koud en nat was en ze stonden te rillen...)

een tweedehands gaat voor dit soort momenten ook prima. Als je over zo'n deken weer een waterdicht spray haalt, heb je er zeker weer een seizoen plezier van :j