Iemand ervaring met belly guard van Cashel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Iemand ervaring met belly guard van Cashel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 12:00

pniekepnak

Re: Iemand ervaring met belly guard van Cashel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:30

Geen ervaring mee, maar 40 euro voor zo'n lapje stof? Dan moet het wel heeeel goed werken...

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 15:22

Ja, het is idd niet goedkoop, maar als het echt goed werkt wil ik het wel overwegen, mijn paardje wordt helemaal gek van de dazen!
Langs de andere kant zou ik misschien evengoed de buikflap van haar eczeemdeken kunnen proberen om te doen nadat ze gezadeld is ... had ik nog niet aan gedacht ... :)*

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:46

Dit lijkt me van de ene kant helemaal een uitkomst. Misschien wel de uitkomst aangezien ik die hele vliegendeken bijna niet nodig heb omdat ze altijd onder zijn buik zitten of bij zijn koker. Ik vraag me dan wel af hoe dat gaat met plassen aangezien het nu lijkt alsof hij doorloopt tot achteren.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:30

Lijkt mij ook wel heel interessant. Muggen enzo zitten bij mijn pony ook alleen aan de onderkant. Dus rijden met een gewone vliegendeken heeft niet zoveel nut.
Vraag me echter af of 'one size fits all' ook echt past. Ik heb een kleine pony en kan me niet voorstellen dat dezelfde maat zowel bij hem als bij een groter paard goed zal passen.

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:12

Ik heb net in een ander topic mijn ervaringen met de Belly Guard gedeeld. Ik ben er zelf enthousiast over, mijn paard vond het gelijk prima, zo'n deken over z'n buik. Nadat ik drukknopen had geplaatst liet de deken tijdens het rijden ook niet meer los. Je moet 'm namelijk eigenlijk met klitteband vastmaken. Hieronder twee foto's met de belly guard. Paard kijkt wat ongelukkig, maar dat heeft niks met de belly guard te maken hoor!

Afbeelding
Afbeelding

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:28

Als een daas door een T-shirt heen een mens kan bijten, denk ik niet dat dit doorzichtig lapje stof echt helpt tegen dazen.

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:36

@Gini dat denk ik ook niet. Waar het heel goed tegen helpt zijn van die kleine vliegjes. Tijdens het buitenrijden deed ik er ook nog een vliegendeken over heen met uitsparing voor het zadel. We waren een behoorlijke attractie in het bos :-)

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:37

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 07:25

Mij lijkt de bellyguard wel goed tegen mugjes vooral ook omdat de uier dan mee beschermt is ...

Missy79 schreef:
Misschien is dit een betere optie tegen de dazen:

http://www.horselements.nl/vliegenuitri ... reflection

Is deze deken geschikt om met een westernzadel te gebruiken?

De uitrijdeken die ik voor mijn paard heb ( en wat rond een westernzadel past) heeft eigelijk zulke grote mazen dat het weinig afdoend is ...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:38

Ik heb hem eind vorige week besteld, hoop dat hij een deze dagen binnenkomt! Ik kan nu al niet meer naar buiten met mijn pony. Zolang er wind staat gaat het redelijk, maar als je iets verder het bos in komt dan wordt ze gek van alle mugjes op haar buik en rond haar uier. insprayen helpt niet. Voor de rest van haar lijf heb ik nu nog geen vliegendeken nodig.

Ik ben heel benieuwd hoe ze het er mee doet. Ze is vrij makkelijk met dingen om haar lijf, maar dit zijn wel heel veel bandjes natuurlijk :+ Denk dat ze het, als ze eenmaal gewend is, alleen maar heel fijn vind.
Voorlopig is ie alleen voor het rijden/wandelen, maar wie weet straks ook onder haar normale vliegendeken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:40

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 07:42

Blijft ie ook goed zitten als paarden ermee gaan rollen?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:00

@missy79 tot hoever loopt de deken door tot achter? Zie ik het ook goed dat hij wat meer ruimte heeft achter tussen de benen? Ik heb een ruin en vraag me af hoe hij dat moet doen met plassen.

Missy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:42

@peaches de Belly Guard gaat helemaal door, bij mijn ruin over de schacht heen, en dan door de bilnaad (gelukkig zijn de banden niet scherp). Ze moeten er in principe gewoon doorheen kunnen plassen. Er is volgens mij ook een stal/weide variant van de Belly Guard, ziet er vergelijkbaar uit en gaat ook over de schacht/uiers heen. Er wordt dus wel aangeraden de deken elke dag goed uit te spoelen :-) Mijn paard heeft er ook wel mee op de wei gestaan, maar dat was nooit langer dan een uur en ik heb niet gekeken of hij wel of niet geplast heeft met de deken op helaas.