Welk neusnetje voor in de paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Welk neusnetje voor in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 20:57

Hoi iedereen!

Frits heeft last van de pollen :(:) Maar sinds hij een neusnetje op heeft, heeft hij er aanzienlijk veel minder last van!
Nu had ik een prima neusnetje voor hem, maar die heeft hij heel vakkundig gesloopt -O- Zit precies een gat bij zijn neusgat nu, dus niet zo handig.

Zie hier het resultaat:
Afbeelding

Nu ben ik op zoek naar een neusnetje die wat steviger is en ook wat comfortabeler :j Hij heeft hem de hele dag aan in de paddock en moet er dus ook mee kunnen eten.

Weten jullie welk neusnetje fijn zou zijn voor Frits? Prijs maakt niet uit. Zolang hij maar van goede kwaliteit is!

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:16

Als ik het wist had ik er één :D Mijne heeft ook pollenallergie. Het neusnetje wat op je foto staat is bedoeld voor aan het hoofdstel met rijden, is te lang om mee in de wei of paddock te staan want valt rond de lippen..Heb het ook geprobeerd met hetzelfde resultaat. De vliegenmaskers voor in de wei mét neusflap zijn weer te kort om over de neusgaten te vallen...
Nou bof ik dat de mijne in de wei weinig tot geen last heeft, pas als je gaat wandelen/rijden/longeren dus echt in beweging en diepere ademhaling daardoor.
Waar ik goede resultaten mee heb is neusspray van Nostrilvet. Dat legt een beschermfilter diep in de neus. Evt. zou je kunnen proberen met vaseline is mij wel eens verteld maar dat natuurlijk alleen vóór in de neus en dan wel regelmatig goed schoonmaken.

NiKip

Re: Welk neusnetje voor in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 09:29

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:06

en? nog heel??

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 15:12

Ja :) Deze is een stuk steviger! Frits moest wel weer even wennen :P
Hij vond het maar weer een raar ding op zijn neus.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:52

Vraagje mijn ruin heeft last van enorme jeuk in de mond en tong als hij in de wei staat met langer gras nu. Is dit last hebben van pollen? Hoe uit zich dit? Hopelijk kan iemand me helpen want dierenarts wil cortisone geven. Hij heeft ook kleine blaasje in zijn mond. Vorig jaar hetzelfde maar minder extreem.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:18

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:34

karin444 schreef:
Vraagje mijn ruin heeft last van enorme jeuk in de mond en tong als hij in de wei staat met langer gras nu. Is dit last hebben van pollen? Hoe uit zich dit? Hopelijk kan iemand me helpen want dierenarts wil cortisone geven. Hij heeft ook kleine blaasje in zijn mond. Vorig jaar hetzelfde maar minder extreem.

Sorry voor het late antwoord! Had al een tijdje niet gekeken in dit topic.
De symptomen lijken wel op die van Frits.. Maar die blaasjes had hij niet. Het lijkt me in ieder geval wel een allergische reactie op iets, Aangezien het alleen in zijn mond is.

Ben je toevallig met een ander bit gaan rijden?