Heeft er iemand ervaring met de boviclips ? Ik zag in een ITP topic iemand die een boviclip in de manen van haar paard had gevlochten, en nu ben ik wel benieuwd naar meer ervaringen.
Wij hadden ze vroeger aan de halsters van de paarden. Of ze nou echt hielpen kan ik me niet herinneren. Ik denk niet zo heel goed, anders gebruikten we ze nu nog wel..
Ik kwam het gister op de bokt markt tegen en even wat info opgezocht.
Word dus vooral voor koeien gebruikt, voor aan hun oren oid en die wrijven er dan mee over hun rug. Mja lijkt me niet dat een paard er ook mee over zn rug heen gaat wrijven
Zou het alleen voor vliegen zijn? Als het ook tegen dazen zou helpen, lijkt het me wel interessant.
HorseTopShop
Geplaatst: 03-06-12 20:58
Dit is inderdaad alleen voor runderen en niet geschikt voor paarden.
Het moet bevestigd worden aan de oormerken. Ken geen enkel paard die dat heeft.
BoviClip oorlabels zijn speciaal ontworpen om te worden bevestigd aan de oormerken voor Identificatie en Registratie. de toediening is eenvoudig en diervriendelijk. Met kopbewegingen strijkt het dier het oorlabel over haar rug, waardoor de werkzame stof zich via het huidvet over de flank en naar de uier verspreidt.
Klinkt wel handig, maar als het in het huidvet gewreven moet worden, kun je dat er dan zelf niet mee over het paard wrijven voor hetzelfde effect?
Amalarab
Geplaatst: 03-06-12 21:13
mijn merrie van 19 had jaren terug staartworteleczeem, de dierenarts raadde aan de boviclip elk jaar in mei in de staart te hangen (heb m halverwege) dit heb ik gedaan en daarna heeft ze nooit meer haar staart geschuurd!
(de dierenarts vertelde dat het werkte tegen de knut)
Brainless
Geplaatst: 03-06-12 21:22
Je kunt het ook aan het halster bevestigen, mijn paardjes schuren regelmatig hun hoofd aan elkaar, dus theoretisch smeren ze het dan uit over elkaar.
Er zit toch een geurtje aan dat ding? Vriendin van mij heeft ze in de manen zitten op de plek van het "derde" oor.
Brainless
Geplaatst: 03-06-12 21:26
mika11 schreef:
Maar als het in de staart zit, helpt het dus ook, terwijl het dus niet over de huid wordt geschuurd.
Een paard slaat met zijn staart tegen zijn lichaam... dus misschien dat het zo extra verspreid wordt?!
Peerke_
Nu ik dit topic tegen kom, verklaart dat meteen waarom de boviclips zoveel bekeken worden.
Ik heb ze in het assortiment omdat ze ook blijken te werken bij paarden, Wij krijgen er altijd positieve reacties op. Zover ik begreep hadden de paarden ook minder last van dazen. Het is een geregistreerd diergeneesmiddel, in tegenstelling tot alle andere vliegenmiddelen die in de omloop zijn.
Ze werken minimaal 4 maanden lang en het is dus goedkoper en minder tijdrovend dan 2x per dag met de vliegenspray. Het paard kan er gewoon mee in de regen staan, de boviclip blijft werken.
Of het echt over de huid moet worden gestreken weet ik niet, het helpt ook rondom de ogen, en daar kan een dier het zelf strijken. Hierover staat ook niks op de site van de leverancier.
marjoleinft
Ik heb ze ook wel is gebruikt maar het hielp niet echt veel.
Heb er vorig jaar wel eentje aan het halster van mijn shetlander gehad. Op d'r hoofd zaten toen haast geen vliegen meer dus daar hielp het wel. Op d'r rest van d'r lijf had ze nog wel last van de vliegen dus alleen aan het halster vond ik niet afdoende werken. Misschien dit jaar nog eens een poging maar dan eentje in de manen, dan zou het spul zich beter via het huidvet moeten verspreiden.
Mossel
Geplaatst: 03-06-12 22:12
Chaos schreef:
Er zit toch een geurtje aan dat ding? Vriendin van mij heeft ze in de manen zitten op de plek van het "derde" oor.
Zit geen geur aan Ik ben dus de persoon van het ITP topic hahah. Mijn paard had elke zomer last van ontstoken ogen (van de vliegen) en een afgescheurde maantop van de vliegenmaskers nu heeft hij nergens last van, er zijn natuurlijk nog wel wat vliegen te vinden, maar normaal gesproken had hij met de eerste warme dag al ontstoken ogen. Voor mij werkt het dus!
mika11
Misschien helpt het ook wel, als je met een buitenrit vantevoren met zo'n clip het paard inwrijft. Maar dat hangt er vanaf hoe lang het duurt voordat het spul werkt?
Raiza
Ik heb een setje van 10 besteld. Ga het gewoon proberen of het helpt. Ze krijgen hier wel een vliegendeken op maar de ene lijdt absoluut geen vliegenmasker en moet altijd zo'n vliegennetje op omdat hij anders last van zijn ogen krijgt door de vliegen, maar met dat netje loopt hij de hele dag te schudden. De andere heeft zomerexceem en staat wel onder een deken met hals en staartflap, maar die staartflap is eigenlijk te kort (terwijl het enige deken is waarvan de hals wel lang genoeg is) dus ik ga ze bij beiden aan het halster knopen en bij de merrie ook 1 in de staart. Heb ze vrijdag besteld dus hopelijk morgen binnen. Ben benieuwd of het gaat werken
Mabotje
Geplaatst: 03-06-12 22:35
Even stipje. Ben ook erg benieuwd. Denk dat Peerke beter maar wat voorraad in kan slaan dan
murness
Geplaatst: 03-06-12 22:45
Ik had ze ook gezien en wil ze aan de eczeemdeken van mijn paard gaan maken. Ter hoogte van zijn liezen, tussen zijn voorbenen en bij zijn hoofd. Baat het niet, dan schaadt het niet.