Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renske_W schreef:Bij ons op stal hebben we de shetlanders ook geschoren, deze kwamen er ook niet doorheen en hadden er echt last van.
Nu zien ze er allebij super uit, en zijn ze ook weer helemaal happy
Het verkleurt zelfs helemaal.. horsiegek schreef:Ik zou hem lekker scheren, het is voor de pony volgende week waarschijnlijk ook niet te koud. Als hij het koud heeft merk je dat gauw genoeg en kan je hem altijd nog een fleece/zomer/regendekentje opdoen. Ik heb gister nog een tinker geschoren die nog enorm dik in de vacht zat. Ze stond gewoon te genieten. Lekker alle jeuk weg en een stuk minder warm.
smurffie schreef:IK zou even een checklist af gaan:
KRijgt hij genoeg ruwvoer? ja ze krijge 2 x daags genoeg hooi en hebben gras
KRijgt hij genoeg krachtvoer? 1 shet is bevange geweest dus nee ze krijgen geen krachtvoer, is ook niet nodig ze doen niets.
Krijgt hij al zijn vitamine binnen? Hij krijgt 4 x in het jaar een vitamine spuit dus ja.
KRijgt hij genoeg mineralen binnen? ze hebben geen blok of iets nee.
Word hij goed ontwormd? Ja
Heeft hij genoeg rust in de kudde? Hij staat met 1 hengst, deze is rustig.
Heeft hij een goede schuilmogelijkheid? Ja
Poets je hem vaak genoeg? niet erg vaak, maar met de andere shet gebeurt dus precies het zelfde en deze is wel volledig uit zijn vacht, dit zou geen belemmering moeten zijn voor het niet los laten van zijn vacht.
Ook staan ze zomer als winter 24/7 buiten dus wil zo weinig mogenlijk aan zijn vacht zitten ivb zijn vet laag.
En aan gezien ik hem vanmiddag nog aan het 'plukken' was en hij nog steeds de helft van de haren vast heeft zitten, heeft dit zowiezo weinig zin.
OVeral ja? DAn lekker in jachtmodel scheren.